Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-27, 03:19
  #133
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Tycker verkligen man bör se de två första X-men-filmerna och Wolverine-filmerna innan.
Hatar verkligen marvel/serietidningsfilmer/superhjälte filmer, det skits ut alldeles från många från Hollywood så passar nog denna... lär vara overrated som de brukar..
Citera
2017-05-27, 03:25
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hatar verkligen marvel/serietidningsfilmer/superhjälte filmer, det skits ut alldeles från många från Hollywood så passar nog denna... lär vara overrated som de brukar..

Om du inte vill se hela filmer så räcker det hyfsat långt med movie reviews på youtube, såvida du inte föredrar skrivna referat; skulle doc avråda dig från att läsa på om karaktärerna i nån wikia-sida för att då är det risk att man läser något från den här filmen.
Citera
2017-05-27, 04:02
  #135
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hatar verkligen marvel/serietidningsfilmer/superhjälte filmer, det skits ut alldeles från många från Hollywood så passar nog denna... lär vara overrated som de brukar..
Eftersom du hatar serietidningsfilmer så bör du undvika den här. Den är av uppenbara skäl inget för dig.
Citera
2017-07-23, 20:50
  #136
Medlem
Darwins avatar
Helt OK film, den bästa X-men filmen helt klart (även om jag inte gillat någon av dem speciellt mycket).


Ett problem med den realistiska tonen är ju att man noterar logiska luckor och orimligheter betydligt mer...
Citera
2017-07-23, 20:53
  #137
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Helt OK film, den bästa X-men filmen helt klart (även om jag inte gillat någon av dem speciellt mycket).


Ett problem med den realistiska tonen är ju att man noterar logiska luckor och orimligheter betydligt mer...

Hade inte Logan haft tillgång till det där serumet eller vad det är så hade han och ungarna inte haft en snöbolls chans i helvete.
Citera
2017-07-24, 00:35
  #138
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hade inte Logan haft tillgång till det där serumet eller vad det är så hade han och ungarna inte haft en snöbolls chans i helvete.
Tack för att du använder spoiler!
Citera
2017-07-24, 00:39
  #139
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Tack för att du använder spoiler!
Jag visste inte riktigt att det var att räkna som en spoiler.
Citera
2017-10-24, 21:31
  #140
Medlem
Jonipoons avatar
Nu är det bekräftat av James Mangold att man håller på att skriva manus till en spinoff-film med X-23 i huvudrollen, med arbetstitel "Laura".

http://www.hollywoodreporter.com/hea...medium=twitter

Vad tror ni? Även om Fox tidigare hintat om att X-23 skulle vara del av framtida X-Men-produktioner, så var inget hugget i sten. Nu har man alltså gått så långt att ge henne en HELT EGEN film! Jag är sjukt exalterad över detta eftersom jag älskade Logan.

Dafne Keen är fortfarande bara 12 år så hon kommer fortsätta se liten ut i några år till. Men de får skynda sig innan hon blir för stor. Själva grejen med X-23 är ju att hon är en liten flicka med Wolverines superkrafter, det är det som är det coola. Ifall hon är vuxen försvinner hela cool-faktorn.
Citera
2017-10-24, 23:11
  #141
Medlem
Neofytens avatar
Laura var riktigt cool så det kan bli mycket bra. Men som du säger det gäller att de gör den relativt snabbt, hon ska vara ung samtidigt som filmen ska vara brutal som fan! När jag tänker på det kan det bli mäktigt, man får hoppas att de vågar göra det djupt, skitigt och mörkt.


Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Nu är det bekräftat av James Mangold att man håller på att skriva manus till en spinoff-film med X-23 i huvudrollen, med arbetstitel "Laura".

http://www.hollywoodreporter.com/hea...medium=twitter

Vad tror ni? Även om Fox tidigare hintat om att X-23 skulle vara del av framtida X-Men-produktioner, så var inget hugget i sten. Nu har man alltså gått så långt att ge henne en HELT EGEN film! Jag är sjukt exalterad över detta eftersom jag älskade Logan.

Dafne Keen är fortfarande bara 12 år så hon kommer fortsätta se liten ut i några år till. Men de får skynda sig innan hon blir för stor. Själva grejen med X-23 är ju att hon är en liten flicka med Wolverines superkrafter, det är det som är det coola. Ifall hon är vuxen försvinner hela cool-faktorn.
Citera
2017-10-24, 23:44
  #142
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Laura var riktigt cool så det kan bli mycket bra. Men som du säger det gäller att de gör den relativt snabbt, hon ska vara ung samtidigt som filmen ska vara brutal som fan! När jag tänker på det kan det bli mäktigt, man får hoppas att de vågar göra det djupt, skitigt och mörkt.
Samma problem hände i Kick-Ass 2. Då hade Chloë Grace Moretz redan vuxit så pass mycket att coolfaktorn från första filmen försvunnit.

Jag vet inte varför, men det är något särskilt tillfredsställande med småflickor som hugger huvudet av gubbar. :P I och för sig så gillar jag alla filmer där man hugger huvudet av folk.
Citera
2017-10-25, 00:37
  #143
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Nu är det bekräftat av James Mangold att man håller på att skriva manus till en spinoff-film med X-23 i huvudrollen, med arbetstitel "Laura".

http://www.hollywoodreporter.com/hea...medium=twitter

Vad tror ni? Även om Fox tidigare hintat om att X-23 skulle vara del av framtida X-Men-produktioner, så var inget hugget i sten. Nu har man alltså gått så långt att ge henne en HELT EGEN film! Jag är sjukt exalterad över detta eftersom jag älskade Logan.

Dafne Keen är fortfarande bara 12 år så hon kommer fortsätta se liten ut i några år till. Men de får skynda sig innan hon blir för stor. Själva grejen med X-23 är ju att hon är en liten flicka med Wolverines superkrafter, det är det som är det coola. Ifall hon är vuxen försvinner hela cool-faktorn.
https://i.pinimg.com/736x/09/ee/b0/0...omic-books.jpg
http://vignette2.wikia.nocookie.net/...20101030233125

I serietidningarna ser hon ut som en ung, vuxen kvinna. Jag ser ingen anledning till att hon måste vara ett barn i sin egen film. Hon måste inte spelas av Dafne Keen i uppföljaren, utan man kan välja en vuxen skådespelerska.
Citera
2017-10-25, 01:07
  #144
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Helt OK film, den bästa X-men filmen helt klart (även om jag inte gillat någon av dem speciellt mycket).


Ett problem med den realistiska tonen är ju att man noterar logiska luckor och orimligheter betydligt mer...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback