• 1
  • 2
2016-05-09, 17:12
Medlem
Pecanpies avatar
Får mig att tänka lite på serien 11.22.63 där killen åker tillbaka för att förhindra mordet på Kennedy.

Själv vet jag faktiskt inte alls "när" jag skulle åka. Är inte särskilt intresserad av att förändra historien eller liknande, men det hade nog varit rätt häftigt att se dinosaurierna på riktigt, typ T-Rex under storhetstiden. Och mänsklighetens undergång.
Citera
2016-05-09, 18:27
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Ugh... Glömde att jag postar på FB.

Okej, ta vilken diktator/massmördare som helst. Oavsett politisk inriktning.

Hehe de va ju du som va specifik.. Så tänkte bara om de fanns en specifik anledning.
Men jag ber väl om ursäkt då om de fann min fråga så jobbig 😇
Citera
2016-05-09, 18:37
Medlem
1. Jag skulle åka till framtiden. Sisådär 200 år framåt i tiden blir lagom. Se hur världen har förändrats och givetvis samla på mig information om allt som hänt från idag till 2216. Information som jag sedan kan använda för att bli rik och framgångsrik i nuet.

2. Åka tillbaka till Jesus tid. Anledningen är att jag vill få fram sanningen om världens största lögn. Det hade varit nice komma tillbaka och visa vad som egentligen hände och sades, alla intriger och hur kristendomen växte fram. Inser dock att det krävs flera tidsresor då det är utdraget i tiden. Men att kunna bevisa att Jesus aldrig funnits vore kanon.

3. Tillbaka till nuet. Sen skulle jag använda mig av all information jag samlat in och påverka världen. Skulle förmodligen bli miljardär redan inom ett par år tack vare att jag redan vet allt som kommer att hända.

När jag nu tänker efter kanske jag borde åka tillbaka i tiden först eftersom den resan kommer att påverka framtiden, sedan besöka framtiden och lära mig allt som händer och så tillbaka till nuet där jag kan dra nytta av att veta precis vad som händer innan det händer.
Citera
2016-05-09, 20:07
Medlem
Snapsvisas avatar
Typ ett år framåt för att kartlägga alla rätta lottorader, sen tebax och börja spela.
Tillbaks till 1987 och spöa mej själv för att jag började snusa.
Valdagen 2018, så jag slipper vänta.
Citera
2016-05-09, 21:06
Medlem
Jag behöver bara en biljett. Först åker jag två veckor tillbaka och skickar in en lottokupong med alla rätt. Jag väntar en vecka och hämtar ut vinsten. Jag väntar en vecka till minus en sekund. Jag har då inte använt min resa ännu och kan använda den hur jag vill. Med pengar på fickan.
Citera
2016-05-10, 01:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Jesu tid för att se korsfästelsen och uppståndelsen på plats vore något.

I andra hand tillbaka till början och se the big bang när det hände.
Citera
2016-05-23, 00:27
Medlem
HAZARD17s avatar
Skulle vara så in i helvete försiktig om jag åker tillbaka i tiden. Varför skulle ett mord av Hitler gynna framtiden till exempel? Vi hade då kanske varit i ett andra världskrig idag istället för 60 år sedan.

Nää, jag hade åkt framåt tills EM är slut. Skriva ner alla resultat och sedan åka tillbaka igen. Betta en tusenlapp och sedan lever jag lyckligt resten av mitt liv.
Citera
2016-05-23, 13:11
Medlem
Givet att en sådan ontologi skulle vara giltig, dvs att man kan fungera i den tid man reser till och inte enkom observera det som sker (utan att märkas) skulle jag har åkt 1 minut, 2 minuter och 3 minuter tillbaka i tiden och därmed genererat 3 kopior av mig själv och delat alla de sysslor som jag upplever som ganska så långtråkiga med dem. Exempelvis kunde vi delat på förvärvsarbetet, hushållssysslorna etc
Citera
2016-05-25, 21:40
Medlem
1. Först åka tillbaka 15 år och äta pizza, de var ju lite billigare då.

2. Resa till 2017 och se vad årets julklapp blir. Då slipper man bli så överraskad när den väl avslöjas.

3. 2004 och se första kvarten på Allsång på Skansen som jag missade.

Har några alternativa förslag. Visst skulle det vara intressant att se Paganini spela live, få reda på vem som sköt Palme, se hur pyramiderna byggdes (som nämndes tidigare i tråden), se ett ordentligt sjöslag som tex Slaget vid Svensksund osv. Men ändå vill jag passa på att resa framåt i tiden.

Sen beror det givetvis på om man kommer kunna påverka eller påverkas. Då måste man vara försiktig så man inte hamnar mitt i ett krig eller än värre, åka till en tid då allt är radioaktivt (eller liknande katastrofscenarion. Den första resan kommer troligtvis att avgöra var nästa går.

1. Upplägget skulle vara att först utforska framtiden. Skulle nog först resa till år 2500 och se läget då.

2. Visar det sig att allt är under kontroll år 2500 så reser jag till år 3000. Om det visar sig att det gått snett så skulle det bli en resa till år 2200 för att ta reda på om det redan då visas tecken på katastrof. Är det för sent redan då ger jag upp sökandet efter orsak.

3. Sen kan jag inte komma ifrån att vilja åka till tidens början. Problemet är att om man påverkas av omgivningen kommer man inte hinna få några intryck innan man kolar vippen vilket ju kan vara bortkastad.
Skulle annars vara intressant att se hur jorden såg ut för ett antal miljoner år sedan. Max 400 miljoner år tillbaka. Tar givetvis med det som krävs för att överleva ett tag då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in