2005-11-24, 16:22
Medlem
m68s avatar
Varför har köttfärsen blivit så vansinnigt dyr? Sist jag skulle köpa det så kostade det 50.90:-/kg. Det var ju inte så längesedan kilopriset var 30:-.
Någon som vet?
Citera
2005-11-24, 16:29
Medlem
mi:nes avatar
Det har inte att göra med ursprung och så?
Citera
2005-11-24, 16:36
Bannlyst
Köttfärs priserna har fluktuerat de senaste månaderna.. jag har sett altifrån 25-60kr/kg. Jag har till och med sett irländsk som har kostat 50kr/kg.

Förövrigt tycker jag det är riktigt dåligt att man kan se vilket land köttfärsen kommer ifrån men inte vilken typ av kött färsen är mald av. Kvaliten är ju mycket viktigare än ursprungslandet.
Citera
2005-11-24, 16:50
Medlem
m68s avatar
I min affär så är den svensk aldrig utländsk. Dom kanske gör så för att kunna höja priset.
Nä det blir väl att gå till den lokale köttaffären och köpa 3 kg a´29.90:-.
Citera
2005-11-24, 17:02
Medlem
Dennos avatar
Det finns fortfarande små butiker som mal sin egen färs...det är guld när man hittar dom!
Citera
2005-11-24, 17:07
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Det finns fortfarande små butiker som mal sin egen färs...det är guld när man hittar dom!
Ja och det gör den köttaffären som ligger på Frölunda torg. Fö har han bra annat kött också.
Citera
2005-11-24, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Ja och det gör den köttaffären som ligger på Frölunda torg. Fö har han bra annat kött också.

var på torget ligger den?
Citera
2005-11-24, 17:24
Medlem
Denno: Jo du, en sån butik är som sagt guld värd, men tyvärr försvinner dom mer o mer. Småföretagsamhet i det här landet är ju inget som de styrande i det här landet månar om och inte minst när det gäller kött- o fiskbutiker. Frågar mej bara om det kan va rimligt att avliva en ko i Norrland eller Skåne, sen skicka den till Västerås för slakt och beredning och sen skicka köttfärsen tillbaka till Norrland eller Simrishamn? Men så går det till hos dom stora kedjorna och tro inte att köttfärsen kommer att bli billigare för det, räkna med ett kilopris på 50-lappen i alla fall nu under högsäsong. Sen efter julhelgerna så kan det nog finnas lockpriser på 29:90 eller liknande....
Citera
2005-11-24, 17:32
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appulip
var på torget ligger den?
Den ligger mittemot pipcenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto