Varför har köttfärsen blivit så vansinnigt dyr? Sist jag skulle köpa det så kostade det 50.90:-/kg. Det var ju inte så längesedan kilopriset var 30:-.
Någon som vet?
Köttfärs priserna har fluktuerat de senaste månaderna.. jag har sett altifrån 25-60kr/kg. Jag har till och med sett irländsk som har kostat 50kr/kg.
Förövrigt tycker jag det är riktigt dåligt att man kan se vilket land köttfärsen kommer ifrån men inte vilken typ av kött färsen är mald av. Kvaliten är ju mycket viktigare än ursprungslandet.
I min affär så är den svensk aldrig utländsk. Dom kanske gör så för att kunna höja priset.
Nä det blir väl att gå till den lokale köttaffären och köpa 3 kg a´29.90:-.
Denno: Jo du, en sån butik är som sagt guld värd, men tyvärr försvinner dom mer o mer. Småföretagsamhet i det här landet är ju inget som de styrande i det här landet månar om och inte minst när det gäller kött- o fiskbutiker. Frågar mej bara om det kan va rimligt att avliva en ko i Norrland eller Skåne, sen skicka den till Västerås för slakt och beredning och sen skicka köttfärsen tillbaka till Norrland eller Simrishamn? Men så går det till hos dom stora kedjorna och tro inte att köttfärsen kommer att bli billigare för det, räkna med ett kilopris på 50-lappen i alla fall nu under högsäsong. Sen efter julhelgerna så kan det nog finnas lockpriser på 29:90 eller liknande....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!