Tjena FB, jag skulle kopiera en stor VM disk på över 1TB (HDD1) till en annan hårddisk (HDD2) för att sedan flytta över filer från den stora VM disken till en ny liten VM och expandera den med tiden.
Jag valde att använda TeraCopy för att flytta filen till HDD2 men avbröt efter några minuter och då bestämde sig TeraCopy för att ta bort filen helt!
Recuva och andra återställningsprogram hittar inte filen jag söker, den är alltså spårlöst borta.
Det enda sättet jag kommer på är att använda R-Undelete som jag nu fick köpa för 500 spänn och nu återställa filen med, jag har ingen aning om det kommer att funka men jag återställer den från HDD1 till HDD2.
Alla diskar är krypterade i flera lager så ett återställningsprogram som bootar skulle inte vara något alternativ.
Nu vill jag bara veta om jag skulle kunnat få tillbaka filerna på ett annat sätt? Jag är inte säker att min metod kommer att fungera men jag återkommer om det.
Edit : Programmet lyckades att få tillbaka VM filen men det skulle ändå vara kul att få ett svar.
Senast redigerad av anky 2016-05-08 kl. 20:46.