Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Med din logik så kan ju precis allt vi ser och identifierar vara förklädda aliens...
Självklart är det "möjligt" att din morgonfika, din flickvän eller valfri satellit på himlen egentligen är en förklädd alien - men så länge vi absolut inte har någonting som talar för det så verkar det ju rent infantilt att hålla på och reservera sig för den möjligheten i precis varenda situation.
Dvs OM någon ser en oidentifierad prick på natthimlen som exakt stämmer överens med rörelsemönstret för en känd satellit, då finns det förstås ingen anledning att börja misstänka att det egentligen skulle vara en "förklädd alien". Så vem är det egentligen som har problem med sitt trossystem här?
Det var ju inte vad jag skrev, och det vet du också.
Användaren CP påstod att alla UFO-rapporter handlade om "prickar i natthimlen", och det var det felet jag rättade till.
Det finns fler sorters rapporter helt enkelt.
Om man har en sådan här - felaktig - tro på att alla UFO-rapporter handlar om "prickar i natthimlen", så baserar man sin tro på felaktig information.
Tycker du, eller någon, att det finns något värde i att basera sin tro på felaktig information?
Fast jag tror att denna CP faktiskt Vet att det finns fler sorters UFO-rapporter.
Men han försöker aktivt sprida desinformation i syfte att få folk att sluta "tro på UFO."
Det gör han genom att på detta sättet klippa bort en obekväm del av UFO-rapporterna, och bara presentera en bild av det. En bild som han sen förklarar lätt kan missförstås (att folks önsketänkande får dem att övertolka en viss "prick i natthimlen" alltså.).
CP sprider alltså Propaganda.
Och Varför gör han det?
Dvs när folk använder sig av desinformation, så finns det alltid en bakomliggande orsak.
Man försöker inte mörka något bara för att man tycker att det är skoj liksom ...
Det andra alternativet hade kunnat vara att han helt enkelt är dåligt insatt, har bristande information, eller är korkad. Men det verkar inte vara så. Alltså är det desinformation han ägnar sig åt.