Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-05-10, 14:26
  #49
Avstängd
Slackoffs avatar
Livslängd och välmående...och stora muskler går det ihop?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...nt_=po=13.8889
Citera
2016-05-10, 16:11
  #50
Avstängd
Alltidxxs avatar
Undvik mättat fett, socker och rött kött. Ät fisk-grönsaker-potatis i måttliga mängder och motionera lagom och ta det allmänt soft.

Kör hårt! Forskarna tror att den första 200-åringen är född (med hjälp av framsteg kring organtransplantationer och övriga områden).

Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Livslängd och välmående...och stora muskler går det ihop?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...nt_=po=13.8889
Jag skummade lite, orkar inte läsa denna. Vad står det? Att det är dåligt att vara bodybuilder?
__________________
Senast redigerad av Alltidxx 2016-05-10 kl. 16:46.
Citera
2016-05-10, 18:38
  #51
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlapBass
Ja du, om åldrandet i sig var den största anledningen till att folk dog så ja, då hade metabolismen varit relevant för livslängden.

Självklart har du rätt!
Men tråden handlar om vad man kan göra med sin kost.

Den frågar inte om huruvida man ska röka, födas i en välutbildad familj, ha rätt gener, vara positiv etc.
Alla dessa faktorer har en stor inverkar på livslängd men det var som sagt inte vad det handlade om.
Citera
2016-05-10, 21:54
  #52
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag har en egen lista med "superfoods" i bakhuvudet. Typ ingefära, gojibär, spirulina, osv osv. Det är en rätt lång lista. Jag försöker få i mig varje ingrediens minst en gång i månaden men helst oftare. När jag blir äldre kommer jag nog köra testo + HGH, alternativt peptider.

Undviker stress, försöker lägga ifrån mig mobilen och bara ta det lugnt titt som tätt. Man kan leva utan stress även i ett fullbokat liv, tror mer det är ett mind-set. Sova ordentligt. Aldrig sitta stilla för länge. Man vinner nog en hel del år på att både äta och väga mindre men det är jag dålig på.

Supplement med D-vitamin men undviker nästan alla andra läkemedel. Skyr värktabletter och andra medicinska bekvämligheter som pesten.
Citera
2016-05-10, 23:01
  #53
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Undvik mättat fett, socker och rött kött. Ät fisk-grönsaker-potatis i måttliga mängder och motionera lagom och ta det allmänt soft.

Kör hårt! Forskarna tror att den första 200-åringen är född (med hjälp av framsteg kring organtransplantationer och övriga områden).


Jag skummade lite, orkar inte läsa denna. Vad står det? Att det är dåligt att vara bodybuilder?
Jag hoppades att någon annan skulle orka läsa.

Men mtor stimuleras väl av BCAA och ...äääh..
Citera
2016-05-11, 09:07
  #54
Avstängd
Alltidxxs avatar
Haha
Citera
2016-05-11, 17:46
  #55
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag hoppades att någon annan skulle orka läsa.

Men mtor stimuleras väl av BCAA och ...äääh..

Leucine och insulin aktiverar mTOR.
Citera
2016-05-11, 18:14
  #56
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Leucine och insulin aktiverar mTOR.

Ett skeende i kroppen kan verka bidra till välmående och ha potential till att förkorta livet samtidigt.
Citera
2016-05-14, 14:59
  #57
Medlem
SmithMarxs avatar
Nedreglering av IGF-1 är en nyckelfaktor i undvikandet av cancer. Det är av denna anledning som kalorirestriktion/fast och veganism kraftigt minskar oddsen att utveckla sjukdomen.
Citera
2016-05-21, 12:18
  #58
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmithMarx
Nedreglering av IGF-1 är en nyckelfaktor i undvikandet av cancer. Det är av denna anledning som kalorirestriktion/fast och veganism kraftigt minskar oddsen att utveckla sjukdomen.
Lite svårt att bygga muskler om man ska undvika protein dock väl.. Hmm
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback