2016-05-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
På vilket sätt kan du bedöma min kompetens (och inom vad?) genom en åsikt jag har?
Men behöver inte kolla hysteriskt för att ha koll på vad som sker runt omkring sig.
Rent generellt så är kvinnor dåliga på att uppmärksamma världen runt omkring.
Ofta har de ingen aning om att de blivit förföljda 14 kvarter. En snubbe skulle märka sådant direkt.
En stor bil borde man både se och höra.

Vilket fall som helst så är det tråkigt att folk blev skadade.
Tvärt om. Kvinnor har bättre perifert seende än män... Så din teori blir lite motsägelsefull.
Citera
2016-05-09, 15:57
Medlem
swimmingpools avatar
http://www.jmini.se/nyheter/45121/ol...rhord-av-polis
Citera
2016-05-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
... och en riktig karl skulle märka direkt när han är på väg att posta någonting korkat!

Eftersom du vet att det var en stor bil, skriv ut märke och modell så vi kan gå vidare någon gång.
Hur mycket låter det om en bil som rullar sakta, utan motorn igång? Knappast något alls, är det grus på asfalten kan man höra lite knaster. Men om gatorna blivit sopade, troligen, så rullar den nästan ljudlöst. Tänk på att det också finns andra ljud runt omkring dig, det hände i en stad.
Och sedan var det ju enligt dig en stor bil, då snackar vi över två ton som kommer rullande. Då behöver det inte gå fort alls, du har ändå ingen chans mot bilen. Den kommer att rulla över dig.

Men ordvalet "en stor bil" så syftar jag på att en bil är större än en människa.
Rullade bilen sakta borde man ha kunnat springa ifrån den ut mot sidorna eller så.
Bilen har troligen rullat ganska fort o då hörs den.
Citera
2016-05-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Tvärt om. Kvinnor har bättre perifert seende än män... Så din teori blir lite motsägelsefull.
Sorry, du har fel. och det har inget med perifert seende att göra utan perception. Och kärringars perception är inte bara sämre rent generell utan är dessutom extrem lättstört via yttre stimuli.
Citera
2016-05-11, 18:43
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Sorry, du har fel. och det har inget med perifert seende att göra utan perception. Och kärringars perception är inte bara sämre rent generell utan är dessutom extrem lättstört via yttre stimuli.

Medhåll.
Jag vet många män som får klåda om man går för nära.
Tanter märker ingenting generellt.
Citera
2016-05-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Men ordvalet "en stor bil" så syftar jag på att en bil är större än en människa.
Rullade bilen sakta borde man ha kunnat springa ifrån den ut mot sidorna eller så.
Bilen har troligen rullat ganska fort o då hörs den.
Och om växeln ligger i och bilen rullar, då hörs den verkligen. Något vi kan anta i detta fall.

Rörande att kvinnor inte hör och ser, så är jag dagligen nära att köra på kvinnor med min cykel trots att jag använder ringklockan livlig. Det är inte det att de inte hör, de bryr sig inte, kliver rakt ut i vägen/cykelbanan och anser att omvärlden skall anpassa sig...

Har även varit nära att köra på kvinnor med barnvagnar av samma orsak. De går rakt ut utan förvaring.
Citera
2016-05-12, 12:50
Medlem
Är på lite efterarbete i Gränna och passade på att snoka lite, Bilen är en svart kango eller caddy, bilen stod parkerade i backen utanför systembolaget och sträckan den färdades var inte mer än 35-40 meter innan den stoppades av väggen till gamla polisstationen, däremellan befann sig offren.
Verkar vara hur mycket otur som helst, eftersom bilen rimligtvis knappt kunnat komma upp i 20km/h på den korta sträckan.
Over and out.
Citera
2016-05-12, 19:07
Medlem
Om jag hinner ska jag ta ett kort innan jag lämnar ikväll!
Citera
2016-05-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och vad är perception? Intryck... Och vad är perifert seende - synINTRYCK. En högst påtaglig del av din perception utgörs av just dina synintryck.
Citera
2016-05-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och vad är perception? Intryck... Och vad är perifert seende - synINTRYCK. En högst påtaglig del av din perception utgörs av just dina synintryck.

Perception är MER än synintryck. Inte ens en "påtaglig del". Så är det bara. Hur mycket du än tycker...
Citera
2016-05-25, 10:07
Medlem
Beaver14s avatar
http://www.jnytt.se/article/bilagare...nks-for-brott/

Föraren till bilen är misstänkt för brott då man inte kunnat finna några tekniska fel på bilen.
Citera
2016-06-13, 14:51
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle22995041.ab

Oaktsamhet, tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in