2020-01-09, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity

https://civilkurage.org/2018/08/13/g...imurarna-1985/

Kanon, tack!

Den fanns inte på nätet senast jag letade för något år sedan. Bra jobbat! ;-)

/Johan
Citera
2020-01-10, 01:14
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Din bibliotekarie pratar i nattmössan, alternativt så ids han inte adminisrera ett fjärrlån.
Nu vet jag inte vad bibliotkartin räknar som större bibliotek, men jag har hittat den på perifera ställen som Trelleborgs bibblan.
Å andra sidan är det inga konstigheter att fjärrlåna en bok ifrån ett universitetsbibliotek.

Ja, så är nog fallet. Jag får helt sonika ta en tur till biblioteket igen och hoppas på att en mer kompetent bibliotekarie jobbar den dagen
Citera
2020-03-09, 20:41
Medlem
NoHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Vad gör frimurare och kan en kvinna bli en frimurare?

Dessvärre är det könsbyte som gäller för att bli frimurare i det svenska systemet.
Caroline Farbergers fick lämna när hon korrigerade sitt kön till kvinna.

Det finns vissa utlänska system som eventuellt håller till i Sverige som kan tillåta kvinnor.
Annars fick liknande sällskap så som Rebeckaordern man kan söka sig till.

Vad är det med just frimurarna som lockar?
Citera
2020-03-12, 12:34
Medlem
Ambelains avatar
Ibland kan man få syn på Frimurare som åker med bussen.

De har ju sina ringar på fingret, som avslöjar deras lömska planer.
Inte skäms de för sig heller, utan går gärna med fingret i vädret som för att skryta.
Citera
2020-03-13, 15:00
Medlem
Fittheligeandes avatar
Visserligen en ouppdaterad lista. Men i denna tråd finns en lista.

https://www.vaken.se/modules/newbb/v...post_id=148208
Citera
2020-03-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
De har ju sina ringar på fingret, som avslöjar deras lömska planer.
Är en det en riktigt stor logisk kullerbytta som du just gjorde? Om de hade lömska planer, varför skulle då bära ringar som avslöjar dem som frimurare med lömska planer? Är inte ringarna och bärande av ringarna snarare tvärtom en indikation på att de inte har lömska planer?
Citera
2020-03-14, 15:25
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Är en det en riktigt stor logisk kullerbytta som du just gjorde? Om de hade lömska planer, varför skulle då bära ringar som avslöjar dem som frimurare med lömska planer? Är inte ringarna och bärande av ringarna snarare tvärtom en indikation på att de inte har lömska planer?
Frimurarna använder ju sig av sina ringar för att hypnotisera oskyldiga offer med.
Det är ju bara de frimurare som har den högsta graden, och fått lära sig alla de onskefulla hemliga teknikerna, som har rätt att böra ringen.

Jag vet inte om du nån gång sett en frimurarring ?
Men den har likadana röda prickar som i filmen "Men in Black" - deras apparat för att hypnotisera folk med ett tryck på knappen, som ger ett blixtrande rött sken.

Så frimurarna på bussen trycker på knappen på sin ring och busspassagerarna som tittar på förlorar sin egen vilja, och följer med frimurarna till deras loge för att bli viljelösa deltagare i frimurarnas onda riter.
Citera
2020-03-14, 19:52
Medlem
Citat:
Frimurarna använder ju sig av sina ringar för att hypnotisera oskyldiga offer med.
Det är ju bara de frimurare som har den högsta graden, och fått lära sig alla de onskefulla hemliga teknikerna, som har rätt att böra ringen.

Men den har likadana röda prickar som i filmen "Men in Black" - deras apparat för att hypnotisera folk med ett tryck på knappen, som ger ett blixtrande rött sken.

Så frimurarna på bussen trycker på knappen på sin ring och busspassagerarna som tittar på förlorar sin egen vilja, och följer med frimurarna till deras loge för att bli viljelösa deltagare i frimurarnas onda riter.
Ringen bärs från grad VIII, så inte från den högsta graden. På hur du beskriver ringen så undrar jag om du någonsin har sett någon. Här är om ordensringar från min webbplats: http://arnell.cc/ordensringar.htm
Senast redigerad av jonar242 2020-03-14 kl. 20:01.
Citera
2020-03-16, 09:15
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Ringen bärs från grad VIII, så inte från den högsta graden. På hur du beskriver ringen så undrar jag om du någonsin har sett någon. Här är om ordensringar från min webbplats: http://arnell.cc/ordensringar.htm
Det sa jag ju.
Jag beskrev ju hur jag lyckades få syn på en frimurare som åkte med bussen.
Men jag var kvicktänkt och skylde mina ögon direkt, så han lyckades aldrig hypnotisera mig.
Fast jag var på min vakt och satte mig längst bak samtidigt som jag höll frimuraren under diskret uppsikt. När han steg av tillsammans med sin hypnotiserade slav, smög jag efter och försökte påkalla slavens uppmärksamhet. Men han tittade bara uttryckslöst på mig med tomma ögon, så jag insåg att han redan var under frimurarens mentala kontroll.
Till slut gick de båda in i ett fasansfullt hus vid Stortorget i Malmö. Det hade nästan inga fönster utan var bara som en enda mur. Som ett fängelse antar jag, där ingen skulle kunna titta in genom rutorna, eller fly undan frimurarnas övergrepp.
Jag försökte lyssna genom porten, men det kom fler uppenbara frimurare med sina offer i släptåg, och jag var lika snabb denna gång med att skyla för mina ögon. Så jag klarade mig ur knipan, fast jag förmodligen frestade min lycka lite väl hårt denna gång.
Jag valde att gå min väg när frimurarna började notera min närvaro och stå och stirra på mig. Jag vet inte om de försökte hypnotisera mig men de tog iaf inte upp den blixtrande frimurarringen.
Kanske de även har kraft i sina ögon, men jag klarade mig som sagt, och jag kom hem helt kallsvettig.
Citera
2020-03-16, 09:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Visst skämtar du väl nu (angående hypnotism)?
Det är dessvärre inte alltid lätt att veta i dessa trådar..
Citera
2020-03-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst skämtar du väl nu (angående hypnotism)?
Det är dessvärre inte alltid lätt att veta i dessa trådar..

Ja, klart att han skämtar fattar du väl. Rolig läsning dock
Citera
2020-03-16, 13:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Ja, klart att han skämtar fattar du väl. Rolig läsning dock

Jo det tror jag med såklart, men ibland har jag blivit närmast knockad av insikten om vad en del går omkring och tror. Dock inget fullt så bindgalet från just den användaren vad jag kan minnas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in