Citat:
Ursprungligen postat av
jonar242
Ringen bärs från grad VIII, så inte från den högsta graden. På hur du beskriver ringen så undrar jag om du någonsin har sett någon. Här är om ordensringar från min webbplats:
http://arnell.cc/ordensringar.htm
Det sa jag ju.
Jag beskrev ju hur jag lyckades få syn på en frimurare som åkte med bussen.
Men jag var kvicktänkt och skylde mina ögon direkt, så han lyckades aldrig hypnotisera mig.
Fast jag var på min vakt och satte mig längst bak samtidigt som jag höll frimuraren under diskret uppsikt. När han steg av tillsammans med sin hypnotiserade slav, smög jag efter och försökte påkalla slavens uppmärksamhet. Men han tittade bara uttryckslöst på mig med tomma ögon, så jag insåg att han redan var under frimurarens mentala kontroll.
Till slut gick de båda in i ett fasansfullt hus vid Stortorget i Malmö. Det hade nästan inga fönster utan var bara som en enda mur. Som ett fängelse antar jag, där ingen skulle kunna titta in genom rutorna, eller fly undan frimurarnas övergrepp.
Jag försökte lyssna genom porten, men det kom fler uppenbara frimurare med sina offer i släptåg, och jag var lika snabb denna gång med att skyla för mina ögon. Så jag klarade mig ur knipan, fast jag förmodligen frestade min lycka lite väl hårt denna gång.
Jag valde att gå min väg när frimurarna började notera min närvaro och stå och stirra på mig. Jag vet inte om de försökte hypnotisera mig men de tog iaf inte upp den blixtrande frimurarringen.
Kanske de även har kraft i sina ögon, men jag klarade mig som sagt, och jag kom hem helt kallsvettig.