Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-07, 12:09
  #1
Medlem
Jag vill kolla upp huruvida min advokat, min läkare, samt min bankrådgivare, är frimurare.

Går detta att göra?

Hur i så fall?
Citera
2016-05-07, 12:16
  #2
Medlem
AndersM79s avatar
Du gör någon av de hemliga frimurar-hälsningarna, och ser om hen svarar.

http://the-complete-truth.blogspot.s...posed.html?m=1
Citera
2016-05-07, 12:48
  #3
Medlem
borrizs avatar
Svenska frimurarordens matrikel är offentlig och kan lånas ifrån biblioteket.
Citera
2016-05-07, 13:19
  #4
Medlem
Varför inte köpa och bära en sådan här tröja eller liknande och se hur de reagerar:

https://www.spreadshirt.com/pigpen-c...51411PA218PT14
Citera
2016-05-07, 13:21
  #5
Medlem
Du frågar dom. Det är väldigt stor organisation där väldigt få är en del av eliten.
Alltså över 30e graden.
Dom under vet inte vad dom över vet.
Citera
2016-05-07, 14:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Du frågar dom. Det är väldigt stor organisation där väldigt få är en del av eliten.
Alltså över 30e graden.
Dom under vet inte vad dom över vet.



vadå graden hur funkar det
Citera
2016-05-07, 16:27
  #7
Moderator
Konspirationer och alternativa teorier --> NWO, Illuminati, frimurare och ordensväsende
/Moderator
Citera
2016-05-07, 16:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Du frågar dom. Det är väldigt stor organisation där väldigt få är en del av eliten.
Alltså över 30e graden.
Dom under vet inte vad dom över vet.
I Norden är https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_systemet vanligast. Där finns bara 11 grader.
Citera
2016-05-08, 01:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Jag vill kolla upp huruvida min advokat, min läkare, samt min bankrådgivare, är frimurare.

Går detta att göra?

Hur i så fall?
Jag har medlemslistan som textfil. Vem vill du kolla upp? Har även listor för andra ordnar som timmermansorden etc!
Citera
2016-05-08, 02:55
  #10
Awaiting Email Confirmation
Fråga om de är frimurare. Babyboomergenerationen är osäkra på sig själva och bli ursinniga på sig själva.

Jag konfronterade faktiskt en grupp med frimurare med en simpel fråga som: är ni frimurare, resultatet var sorgligt ifrån dessa babyboomers vid 50-års ålder. De hotade med att de skulle slå ner mig och att jag inte skulle lägga mig i. 50-60 åringar som betedde sig som om de var 15 år gamla och de hade en egen klubb.

Snacka om dekadens av samhället med dessa gubbar i spetsen. Man märker även inkompetensen inom politiken.

Svea rike har blivit infiltreat av frimurare och en lite klick av mycket rika män med deras vridna visioner.
__________________
Senast redigerad av Sedelpressaren 2016-05-08 kl. 03:34.
Citera
2016-05-08, 18:47
  #11
Medlem
Dom andra har sagt, vår matrikel är offentlig och finns ofta tillgänglig på bibliotek. Annars går den att beställa från www.frimurarorden.se
Citera
2016-05-08, 19:10
  #12
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedelpressaren
Fråga om de är frimurare. Babyboomergenerationen är osäkra på sig själva och bli ursinniga på sig själva.

Jag konfronterade faktiskt en grupp med frimurare med en simpel fråga som: är ni frimurare, resultatet var sorgligt ifrån dessa babyboomers vid 50-års ålder. De hotade med att de skulle slå ner mig och att jag inte skulle lägga mig i. 50-60 åringar som betedde sig som om de var 15 år gamla och de hade en egen klubb.

Snacka om dekadens av samhället med dessa gubbar i spetsen. Man märker även inkompetensen inom politiken.

Svea rike har blivit infiltreat av frimurare och en lite klick av mycket rika män med deras vridna visioner.
Har du funderat på att det kan ha en viss betydelse hur du ställer frågan?
Att bara ställa frågan rakt ut "är du frimurare/jude/skåning?" utan att ens presenter dig och förklara varför du undrar, kan faktiskt upplevas som obehagligt. I värsta fall skickar du budskapet att du letar efter någon att misshandla.

Jag vet inte om du har tänkt på saken, men man kommer väldigt långt med en smula folkvett.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback