• 1
  • 2
2016-05-06, 15:48
Medlem
Hej!

Har en längre tid haft problem med att jag får blåskärm när jag är inne på Youtube. På senare tid har det även börjat hända på Facebook och Twitter.

Fick idag idéen att testa en annan webbläsare än Chrome (varför har jag inte tänkt på det tidigare?) och märker nu att det verkar fungera hur bra som helst när jag kör Microsoft Edge.

Är det någon som kan dra några slutsatser utifrån det?
Tror inte det är minnesfel, har fått mina minnen utbytta av återförsäljaren när jag för ett tag sen skickade in datorn för att få problemet löst. Hjälpte inte.

Mottager gärna alla tips på felsökning eller felåtgärder.
Citera
2016-05-06, 15:57
Medlem
Vad får du för felkod på blåskärmen?
Citera
2016-05-06, 15:57
Medlem
Vad säger loggboken (event viewer)?
Citera
2016-05-06, 16:19
Medlem
Båkskärmen säger: whea_uncorrectable_error

Evenloggen säger:
Citera
2016-05-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathsoldier
Båkskärmen säger: whea_uncorrectable_error

Evenloggen säger:

Alright. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-performance/wheauncorrectableerror/6f6e9d08-06e7-4c3d-965b-d9bd0564052c?auth=1
Citera
2016-05-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Lia
Alright. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-performance/wheauncorrectableerror/6f6e9d08-06e7-4c3d-965b-d9bd0564052c?auth=1

Länken verkar inte fungera
Citera
2016-05-06, 18:42
Medlem
Citat:
Länken verkar inte fungera

Skumt. Det du kan testa är att göra följande genom att öppna en kommandoprompt:

Kod:
sfc /scannow

Om den hittar korrupta filer så reparerar den dem. Om det nu visar sig att den inte lyckas reparera så kan du köra följande kommando:

Kod:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Citera
2016-05-06, 18:43
Medlem
Du kan testa avinstallera Chorme och ta bort kvarlämnade mappar (om det finns) innan du installerar den igen. Glöm inte kolla i den osynliga AppData mappen.

C:\Users\namn\AppData

Om du bara uppdaterar/installerar ovanpå den gamla så kan det buggiga bli kvar nånstans.

Om det är något annat i Windows du misstänker orsakar det eller har problem med kan du testa samma sak med den. Det stora problemet i vissa fall är att hitta och ta bort allt.
Citera
2016-05-06, 18:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej!

Har en längre tid haft problem med att jag får blåskärm när jag är inne på Youtube. På senare tid har det även börjat hända på Facebook och Twitter.

Fick idag idéen att testa en annan webbläsare än Chrome (varför har jag inte tänkt på det tidigare?) och märker nu att det verkar fungera hur bra som helst när jag kör Microsoft Edge.

Är det någon som kan dra några slutsatser utifrån det?
Tror inte det är minnesfel, har fått mina minnen utbytta av återförsäljaren när jag för ett tag sen skickade in datorn för att få problemet löst. Hjälpte inte.

Mottager gärna alla tips på felsökning eller felåtgärder.

Vad hade du gjort för ändring på datorn en tid innan problemet började?

Troligen kompatibilitets problem drivisar emellan. Hitta och uppdatera dem på datorns hemsida samt med Driver booster free vilket laddas ner från MAJORGEEKS.COM.

Hur funkar det i felsäk.läge?
Citera
2016-05-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Lia
Skumt. Det du kan testa är att göra följande genom att öppna en kommandoprompt:

Kod:
sfc /scannow

Om den hittar korrupta filer så reparerar den dem. Om det nu visar sig att den inte lyckas reparera så kan du köra följande kommando:

Kod:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Tack för tipset, tyvärr hittade den ingenting.
Citera
2016-05-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad hade du gjort för ändring på datorn en tid innan problemet började?

Troligen kompatibilitets problem drivisar emellan. Hitta och uppdatera dem på datorns hemsida samt med Driver booster free vilket laddas ner från MAJORGEEKS.COM.

Hur funkar det i felsäk.läge?

Kan inte minnas några särskilda förändringar. Har uppdaterad drivrutiner men det gjorde tyvärr mer skada än nytta. Kan inte starta spel längre, får blåskärm när spelen håller på att starta.

I felsäkert verkar jag inte få någon blåskärm vad kan man dra för slutsats av det? Fick en känsla av att det kan ha med ljudkortet att göra, det har strulat lite innan.
Citera
2016-05-09, 21:39
Medlem
Kan nu bekräfta att det har med ljudet att göra. Har stängt av alla ljudenheter och nu får jag ingen blåskärm.

Ska undersöka vad jag har för komponenter egentligen, minns inte. Håller tummarna för att det är något som är enkelt att byta ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in