2008-06-10, 19:57
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes X

För övrigt har Elisabeth Leidinge laminerat mitt ID-kort en gång.

Är det en eufemism?
Citera
2008-06-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Är det en eufemism?

H*n sa idkort, dummer.
Citera
2008-06-11, 00:01
Medlem
sjuksysters avatar
Jag vet jättemånga!
Citera
2008-06-28, 22:35
Medlem
Satan’s Skulls avatar
Citat:
Är det en eufemism?
Slicka med slicklapp = ”laminera ID–kortet”
Citera
2008-06-28, 22:42
Medlem
Satan’s Skulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Lägg ned ditt hårklyveri och ansträng dig att föra diskussionen framåt istället för att haka upp dig på andras åsikter om de inte stämmer överens med dina egna.
För protokollet: mina ”åsikter” i den här tråden är bara att flator är överrepresenterade inom fotbollen.
Citera
2008-06-29, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satan’s Skull
För protokollet: mina ”åsikter” i den här tråden är bara att flator är överrepresenterade inom fotbollen.

Då noterar vi det. Huruvida det finns någon substans i dina åsikter får väl vidare utredas.
Citera
2008-06-30, 22:21
Medlem
Jag tycker alla tjejer ska vara söta och smala. Är dom inte det bör dom hålla sig hemma och piffa till sig. Dom bör åtminstånde inte befinna sig på en fotbollsplan och riskera att hamna på film/bild/TV där andra måste beskåda dessa vanarter av kvinnor.
Citera
2008-07-01, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivia
Jag tycker alla tjejer ska vara söta och smala. Är dom inte det bör dom hålla sig hemma och piffa till sig. Dom bör åtminstånde inte befinna sig på en fotbollsplan och riskera att hamna på film/bild/TV där andra måste beskåda dessa vanarter av kvinnor.

Tack för denna värdekonservativa analys. Jag noterar med förvåning att enligt din uppfattning torde svensk rättstavning vara den kvinnliga homosexualiteten inom idrotten ett underordnat problem.
Citera
2008-07-01, 07:16
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Är det en eufemism?

tyvärr är det bara ett sätt att skydda kortet.
Citera
2008-07-01, 13:21
Medlem
z2joiss avatar
Det kan väl inte vara särskilt många människor som anser att lesbiska kvinnor inte bör spela fotboll? Det är inte det den här tråden handlar om. Det handlar om att belysa det faktum att det är en så oproportionellt stor andel av damspelarna som är lesbiska. Inte alla naturligtvis, men väldigt många. Och vid en närmare eftertanke är det kanske inte särkilt underligt heller.

Är det intressant då? Nja, egentligen inte. Det som är intressant är däremot att det verkar vara någon slags tyst samförstånd mellan media och spelarna. Något som annars bara Kungen åtnjuter, och knappt det längre.

För att göra en jämförelse med "skvallerproportionen" visar jag här en handfull länkar som jag hittat i dagens kvällstidningar:

”Jag var inte Jolies sista kvinna” Modellen Jenny Shimizu talar ut.
Colin Farrell har hittat kärleken ”Det handlar om mer än fysisk attraktion”. "Sex and the city"-stjärnans bröllop stoppat i New York.
Amy slog till en åskådare Fördes tillbaka till sjukhus.
Tog sig ur sitt drogberoende Så ser ”Huset fullt”- Stephanie ut i dag.
Det stormar kring Ernst Kirchsteiger*
Christina Aguileras knep för sexlivet*
Pamela Anderson till*attack mot Jessica Simpson
Nils Schwartz: Ernst*är 2000-talets svar på den idylliserande Sundbornmytologin*
Efter kollapsen - Perrellis*glada besked till fansen*
Madonna och Guy Ritchie*delar upp sina ägodelar

Tror ni Charlotte Perelli skulle lämnas ifred om hon flyttade ihop med en kvinna? Tror ni det skulle stanna vid en notis på familjesidan om Eva Dahlgren födde barn?

Nu kanske inte våra svenska fotbollstjejer är riktigt så stora som typ TV4 fick för sig en gång i tiden. Men några profiler, t ex Victoria Svensson, har ändå inte haft något emot sin tid i rampljuset och de flesta vet vem hon är.
Så, varför finns inte debatten att det är lika viktigt för idrottstjejer att komma ut som det är för artister? Varför förhåller sig media kallsinninga till garanterat säljande skvaller?
Citera
2008-07-01, 14:49
Medlem
Det är inte så konstigt. Damfotbollen har många utövare men har ändå relativt svårt att dra storpublik och få mediautrymme. Det sista damfotbollen behöver är att spelarnas sexualitet belyses istället det rent idrottsliga. Pia Sundhage har aldrig förnekat att hon är flata men tycker att det i sammanhanget är ointressant. Hon har faktiskt rätt, anser jag.

Sen finns det de som överdriver. Torbjörn Nilsson, ny tränare i Göteborg, förnekar att homo- och bisexuella spelare skulle vara överrepresenterade. Jennifer Wegerup (som kan damfotboll) är en annan. Båda har fel. På elitnivå är andelen homo- och bisexuella spelare högre än ute i samhället. På breddnivå finns måhända ingen skillnad.

Jag har skrivet det i en annan tråd. Kolla listan på Diamantbollenvinnare så ser ni hur skevt det blir. En flata jag känt flyktigt och med ett förflutet som ledare på elitnivå förklarade för mig: upp till division 2 ser det rätt "normalt" ut, men högre upp finns många lesbiska (de är dock i minoritet).

Victoria Svensson är sambo och flata. Efter OS slutar hon i landslaget eftersom hon också vill satsa på den civila biten. Enligt rykten är sambon med barn. Om så skulle vara: Låt Victoria Svensson ha sin sexualitet i fred. Brännmärk istället media för att ljuga.
Citera
2008-07-01, 15:19
Medlem
Sänggavels avatar
victoria svenssons fru har redan fött deras barn. dvs. victoria adopterade sin frus barn.

hur många bögar/bisexuella kan ni rada upp inom herrsektorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in