2016-05-04, 21:28
Medlem
För de första vet jag inte exakt om detta är rätt forumdel för mina frågor, men efter som de inte är frågor av tekniskt karaktär bort de de passa här. Annars flytta.

Jag har bestämt mig för att mitt nästa time lapse-projekt ska bli över Enköping. Tidigare denna vår har jag gjort en time lapse över stationen. Har skrivit en lista över några plaster och ställen som borde vara intressanta att fotografera. Eftersom slutresultatet sen kommer upp på Youtube behöver jag vet lite vad folk vill se. Min vän som bor där sedan 3 månader har jag pratar lite med men han gav inte mycket matnyttigt. Därför ställer jag mina frågor här till er i hopp om lite tips.

Vilka parker borde jag fotografera?
Vilka gator och torg?
Vilka byggnader får jag inte missa?
Citera
2016-05-04, 21:43
Medlem
Kungsgatan med uteserveringarna kanske skulle kunna funka? Och Hamngatan med vy mot Hamnmagasinen och vattnet? Soliga dagar, såklart, så att det är liv och rörelse (och en båt eller två med lite tur).
Citera
2016-05-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceman85
Kungsgatan med uteserveringarna kanske skulle kunna funka? Och Hamngatan med vy mot Hamnmagasinen och vattnet? Soliga dagar, såklart, så att det är liv och rörelse (och en båt eller två med lite tur).
Uteserveringarna på Kungsgatan blir nog jättebra när man ser alla människor. Ser också på google earth att de ligger några äldre hus där ytterligare en bra faktor. Hamnen har jag uppskriven sedan tidigare och de ära bra när en stad har en hamn.

Vad tror du om följande ställen, klosterparken, drömparken, Gustav Adolf plan och vattenparken?
Citera
2016-05-05, 12:45
Moderator
Neksnors avatar
Sverige --> Foto
/Moderator
Citera
2016-05-07, 11:17
Medlem
Någon som fler tips att komma med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera