2016-05-04, 12:56
Medlem
Kan det vara så enkelt att Mona Sahlin vill ha ett boende som inte är allmänt känt, då hon eventuellt känner sig otrygg med namnskylt på dörren? Säkerhetssnubben köper lägenheten och Mona går i god för stålarna på ett sätt som inte syns i bostadsregister. Fast den gubben gick inte
Citera
2016-05-04, 13:02
Medlem
Jagviosss avatar
Detta är min analys:

H: Hernando
M: Mona

H har genom arv, företagande, bostadsaffärer eller kanske olagliga affärer byggt upp en relativt stor förmögenhet. Eller så har H ett fint olagligt kassaflöde som kommer in löpande, men eftersom det är svarta pengar finns det inga offentliga papper på detta.

Dessa svarta pengar gör att H kan leva gott genom att betala mat, nöjen, bilar (Audi R8 spyder) etc i princip kontant. Den inkomst av tjänst H får räcker till att betala månadsavgiften hos bostadsrättsföreningen.

Det är inte troligt att H fått ett massivt bolån, på nära 10 miljoner, då bankerna troligtvis / förhoppningsvis gör en mer noga kreditkontroll på stora lån, än att godkänna ett papper från M, som bevis på inkomst.

Frågan är hur H har finansierat bostaden inköps, ÄVEN om man antar en maximalt gynnsam tidigare egen bostadskarriär. Om den är köpt för vita pengar alltså.

Jag tror inte vi behöver oroa oss för H:s ekonomi, dvs att han inte har så det räcker. (Frågan är snarare hur han fick tag i pengarna). Men H behövde ett bevis på att han hade pengar som han verkligen har, även om de inte var vita, annars fick han ju inte komma in i bostadsrättsföreningen. Och där kommer M in. Hon utfärdar helt enkelt 60 000 + 60 000 pappret.

Varför gör M då detta? Som "officiella" storyn ligger just nu så anlitade M H bara för några månader? Även då är det ju lite konstigt att utfärda ett papper där man hävdar att H tjänar 60 000 kr per månad? Om det bara handlade om några månader?

Nej, jag skulle inte utesluta att H genom sina livvaktsuppdrag skaffat sig mycket känslig information, som han via manipulation alternativt utpressning använder för att få M dit han vill. Notera att hon ju anställt honom med en lön på 43 000 kr, inom verksamheten som nationell samordnare, för att göra vad då? H pressade / lurade kanske M att skriva det där intyget, och nu får hon kanske betala ett antal löner i efterhand för att det inte skall se allt för illa ut.

H har alltså två anställningar, i båda fallen anställd av M. Den ena som statlig tjänsteman för 43 000 kr i månaden, det andra som sidouppdrag (är detta sidouppdrag godkänt, skall inte allt sådan godkännas om man jobbar statligt?) inom "säkerhet" för 60 000 kr per månad.

Hur många tjänstemän med 43 000 kr i månadslön som du känner kör en Audi R8 Spyder? Sådana personer kanske finns, men då har de ofta prioriterat ner sitt boende, inte nyligen köpt en barre för 10 000 000 kr?

För mig är det tydligt att M gjort fel här, tillräckligt för att aldrig få ett uppdrag i igen.
- via vilket bolag anställde M H?
- hur många månader anställde M H?
- vilken total lönesumma blir det?
- hur har hennes företag tjänat in för att betala detta?
- när betalades lönen ut till H?
- hur godkändes H:s sidouppdrag?
- är det inte konstigt att samma person är så värdefull att H har två anställningar beslutade av samma person, M?
- varför angavs lönen 60 000, när det var 43 000? En så stor skillnad borde M reagerat på?
- har M skrivit på pappret själv? Eller har H förfalskat det, men M vågar inte säga detta?

Men den riktigt fula fisken verkar vara H.

H:
- vad har han för affärer egentligen?
- vad vet han om de han bevakat?
- utövar han utpressning?
- på vilka?
- vilka är hans tillgångar?
- är H en person som många är rädda för?
- finns det någon koppling till livvakten som sköt sig själv inne på Rosenbad?

En spårsändare under hans R8 skulle nog berätta en hel del...
Senast redigerad av Jagvioss 2016-05-04 kl. 13:34.
Citera
2016-05-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Kan det vara så enkelt att Mona Sahlin vill ha ett boende som inte är allmänt känt, då hon eventuellt känner sig otrygg med namnskylt på dörren? Säkerhetssnubben köper lägenheten och Mona går i god för stålarna på ett sätt som inte syns i bostadsregister. Fast den gubben gick inte

Finns inte en person i Saltsjöbaden som vill bo granne med Mona Sahlin.
(Och NEJ jag räknar inte in Fisksätra till Saltsjöbaden även om dessa områden har samma postort på papperet)

Så det kan mycket väl vara så att bostadsrättsföreningen har vetat om saker som inte vi vet(ännu).
Citera
2016-05-04, 13:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Nu måste man fundera över följande:

Vad har hon för företag? Inget som DESKI kan se (idag)

Det företag HON PÅSTÅR sig ha - hur får det företaget in pengar?

Har hon firma o betalar in pengar privat som hon delar ut i lön
och för underskottsavdrag?

Gör Livvakten privata tjänster inom ramen för RUT - anställd
av Mån Om Stahlin och jobbar ÅT och HOS Mån Om Stahlin.

Han har lön av Regeringskansliet/polisen - jobbar han extra
hemma hos Mån Om Stahlin efter arbetstid och tills jobbet börjar
i vilka sängar sover dom?

Frågan INTE sååå Dum eftersom hennes man Bo Sahlin är folkbokförd
på 40 kvm på Fyrvaktargränd Enskede.

VEM HAR SKRIVIT UT INTYGET - det är INTE Mån Om Stahlin
utan Regeringskansliet GENOM MÅN OM STAHLIN

Dvs Regeringen med RumpNisse i spetsen är ansvarig eftersom han
är ansvarig underställd personal - jfr Den OmZkurne Turken.

Var bor Mån Om Stahlin själv idag

Vi talar om Osant Intygande och Brukande av Falsk Urkund

Det är uppenbart att både Mån om Sthalin o Polisen är Pressade
helt klart ett fall för Rikspolisstyrelsens Personalansvarnsnämd
och Åklagarmyndighet och Polis

Bra grävt och precis som du skriver kletar detta ner regeringskansliet och därmed statsministern. Om han väljer att inte agera eller uttala sig så påverkar detta statsministern och regeringen negativt.

Snart orkar nog inte Mona kasta upp mer jord ur den gropen hon står i. Det blir förhoppningsvis så att övriga runt om kring öser ner jorden igen, med Mona kvar i.

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Efter en rad kontakter med Expressen skriver Mona Sahlin i ett sms att hon nu beslutat avsluta den före detta livvaktens privata anställning hos henne."

Haha, alltså jag orkar inte

"Kan vi stänga av kameran så ska jag förklara". Flackar med blicken och sväljer hårt.

Citera
2016-05-04, 13:04
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase

En lyxlägenhet på Solsidan för 10 miljoner? Och 18 000 i månadshyra? Nae...

Eller iofs, sossar vet hur man ska roffa åt sig

Ot: Chilensk kuk ska det va - som Tito Beltran sa!
Citera
2016-05-04, 13:06
Medlem
Politiker ingjuter sådant förtroende för befolkningen. Jag hoppas verkligen att allt fler antingen avstår från att rösta i kommande valet, eller att det röstas på direktdemokraterna. Det är folket som ska bestämma, inte massa politiker som gång på gång gör bort sig.
Citera
2016-05-04, 13:08
Medlem
ace_secs avatar
Eller är det så enkelt att de egentligen skulle flytta dit tillsammans?
Nu när Mona och Bo har separerat och sålt radhuset.
Var det därför hon skulle med på visningen av lägenheten.

Och ja; mer granskning av livvakten skulle nog ge EN HEL DEL
Citera
2016-05-04, 13:09
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Efter en rad kontakter med Expressen skriver Mona Sahlin i ett sms att hon nu beslutat avsluta den före detta livvaktens privata anställning hos henne."

Haha, alltså jag orkar inte
Hahaha! Vilken j-a fars den tanten är alltså.

Vad blir nästa steg? Jag gissar att hon kommer att hävda att hon inte betalat ut någon lön till honom än, utan att han har den innestående och hon ska betala ut den senare. Sedan "kommer de överens" om att han ska efterskänka hennes löneskuld.

– "Jag är ingen fifflare, och jag är ingen oärlig person."
Citera
2016-05-04, 13:10
Medlem
ace_secs avatar
Fortfarande NADA på Aftonbladet. Nu är tydligen nagelsjukdomar mer breaking news än detta.

Neeeeejdå. Inte mörkar Aftonbladet nånsin. Nej nej...
Senast redigerad av ace_sec 2016-05-04 kl. 13:12.
Citera
2016-05-04, 13:10
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kommer mera enligt den här bloggen som ska haft kontakt med en källa.
http://iotakt.se/blogg/tjanster-och-gentjanster/

Ska man tolka det inlägget som att Mona har en sexuell relation med sin livvakt? Tjänster och "gentjänster"
Citera
2016-05-04, 13:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Detta är min analys:

H: Hernando
M: Mona

H har genom arv, företagande, bostadsaffärer eller kanske olagliga affärer byggt upp en relativt stor förmögenhet. Eller så har H ett fint olagligt kassaflöde som kommer in löpande, men eftersom det är svarta pengar finns det inga offentliga papper på detta.

Dessa svarta pengar gör att H kan leva gott genom att betala mat, nöjen, bilar (Audi R8 spyder) etc i princip kontant. Den inkomst av tjänst H får räcker till att betala månadsavgiften hos bostadsrättsföreningen.

Det är inte troligt att H fått ett massivt bolån, på nära 10 miljoner, då bankerna troligtvis / förhoppningsvis gör en mer noga kreditkontroll på stora lån, än att godkänna ett papper från M, som bevis på inkomst.

Frågan är hur H har finansierat bostaden inköps, ÄVEN om man antar en maximalt gynnsam tidigare egen bostadskarriär. Om den är köpt för vita pengar alltså.

Jag tror inte vi behöver oroa oss för H:s ekonomi, dvs att han inte har så det räcker. (Frågan är snarare hur han fick tag i pengarna). Men H behövde ett bevis på att han hade pengar som han verkligen har, även om de inte var vita, annars fick han ju inte komma in i bostadsrättsföreningen. Och där kommer M in. Hon utfärdar helt enkelt 60 000 + 60 000 pappret.

Varför gör M då detta? Som "officiella" storyn ligger just nu så anlitade M H bara för några månader? Även då är det ju lite konstigt att utfärda ett papper där man hävdar att H tjänar 60 000 kr per månad? Om det bara handlade om några månader?

Nej, jag skulle inte utesluta att H genom sina livvaktsuppdrag skaffat sig mycket känslig information, som han via manipulation alternativt utpressning använder för att få M dit han vill. Notera att hon ju anställt honom med en lön på 43 000 kr, för att göra vad då? H pressade / lurade kanske M att skriva det där intyget, och nu får hon kanske betala ett antal löner i efterhand för att det inte skall se allt för illa ut.

Hur många tjänstemän med 43 000 kr i månadslön som du känner kör en Audi R8 Spyder? Sådana personer kanske finns, men då har de ofta prioriterat ner sitt boende, inte nyligen köpt en barre för 10 000 000 kr?

För mig är det tydligt att M gjort fel här, tillräckligt för att aldrig få ett uppdrag i igen. Men den riktigt fula fisken verkar vara H.

H:
- vad har han för affärer egentligen?
- vad vet han om de han bevakat?
- utövar han utpressning?
- på vilka?
- vilka är hans tillgångar?

En spårsändare under hans R8 skulle nog berätta en hel del...

Att han som anställd på SÄPO kör sådan bil och är spekulant på sådant boende går inte ihop. Med så stora hederliga pengar kombinerar du inte ett relativt sett lågbetalt statligt arbete med en sådan vulgär livsstil.

Mona kan ju ha fått stora ersättningar från tex Saudiarabien eller tex en sådan som Soros inbetalt på konto utomlands. Det är ju ingenting som behöver synas någonstans i Sverige.
Citera
2016-05-04, 13:16
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Accepterat pris är 13 000 000 kr, månadsavgiften där värme, VA och fiber ingår är 9 362 kr.

Månadsavgiften stämmer inte med vad som stod tidigare.
Inte priset heller men det är mer normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in