Citat:
Ursprungligen postat av
Abengoa
Vad jag kan se från Facebook-tråden som länkades verkar Åsa Westerberg vara något av en rättshaverist som polisanmäler folk i parti och minut som har några negativa kommentarer om henne eller salongen. Jag betvivlar starkt sanningshalten i Avpixlat-artikeln.
Så vitt jag förstått så handlar det om något privat inlägg angående Islamism som Å*a har skrivit på facebook. Sedan så har både hon och hennes salong blivit jagade utav människor som uppenbarligen tog illa upp. Skulle vart intressant att få reda på vad som faktiskt skrevs i dom inlägg som startade detta och där skulle nog avpixlat funnit en bra mycket mer intressant story, än denna återberättelse som mest orsakar tvivelaktiga vibbar om hela händelseförloppet.
Men om man kollar lite närmare i flödet så ser man att överlag verkar detta handla om att en grupp människor påbörjat ett drev på socialmedia. Men senare slutade i en samling av falska recensioner och att detta ledde till att Å*a anmält dom här människorna för förtal, så rättsaktivist låter inte som rätt ordval.