Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Ett tips är att börja lugnt och känna efter. Ta en om dagen och öka efter behov.

Ett tag efter uppvaknandet när sinnet är klart, är nog en bra tidpunkt att prova för att tydligt se vilka effekter det ger.

Tog första tabletten ikväll i samband med middagen. Men vet inte om man ska ta imorgon bitti igen? Och hur lång ”effekt” den har om man tar på kvällen? Är ju dock ingen drog, så klart, men tänker rent allmänt hur ofta man behöver fylla på för att det ska bli en effekt.
Citera
2020-02-12, 23:46
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Tog första tabletten ikväll i samband med middagen. Men vet inte om man ska ta imorgon bitti igen? Och hur lång ”effekt” den har om man tar på kvällen? Är ju dock ingen drog, så klart, men tänker rent allmänt hur ofta man behöver fylla på för att det ska bli en effekt.

Ta imorgon igen och känn verkligen efter.
När jag sätter in en ny medicin eller testar ett naturpreparat såsom Ashwaganda antecknar jag ofta sinnesstämning både före och under användningen.
Rätt lätt att glömma hur det var innan.

Det är ju bara att testa dig fram så märker du om och när det behövs en återdosering. Kan mycket väl vara så att återdoseringen behöver minskas jämfört med föregående dos.

Det har absolut en påverkan!
Citera
2020-02-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Ta imorgon igen och känn verkligen efter.
När jag sätter in en ny medicin eller testar ett naturpreparat såsom Ashwaganda antecknar jag ofta sinnesstämning både före och under användningen.
Rätt lätt att glömma hur det var innan.

Det är ju bara att testa dig fram så märker du om och när det behövs en återdosering. Kan mycket väl vara så att återdoseringen behöver minskas jämfört med föregående dos.

Det har absolut en påverkan!

Tack för input. Kan man rent känna en riktig liksom effekt/skillnad efter en kapsel eller är mer det generella humöret/känslan/måendet som bättras? Jämför exempelvis med kaffe och koffein som liksom ”kickar in”.
Citera
2020-02-12, 23:50
Bannlyst
Citat:
Tack för input. Kan man rent känna en riktig liksom effekt/skillnad efter en kapsel eller är mer det generella humöret/känslan/måendet som bättras? Jämför exempelvis med kaffe och koffein som liksom ”kickar in”.
Ashwaganda är bara placebo.
Citera
2020-02-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte

Vänligen utveckla
Citera
2020-02-12, 23:52
Bannlyst
Citat:
Vänligen utveckla
Vad tror du ashwaganda kmr förändra?
Citera
2020-02-12, 23:52
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:

Vet faktiskt inte. Människor är olika.

Personlig erfarenhet av adaptogener säger dock att det oftast dröjer några dagar innan man upplever effekt.
Citera
2020-02-12, 23:53
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:

Varför skulle det vara det?
Citera
2020-02-13, 00:06
Medlem
Gnomonss avatar
Ashawagand är det bästa för mig mycket potent! Fungerar mycket individuellt, för länge sedan när jag började ta detta preparat.så tog jag 4 kapslar om dagen redan efter ngt dagar så sov jag ca 4 -5tim. Idag ca 8år senare så tar jag oftast 1 om dagen ibland varannan dag.

Du vet att det finns olika märken så lyssna inte på reklam utan testa dig fram, vi människor har olika ämnesomsättning så lyssna på din kropp och psyke.
Mycket potent!
Allt på denna planet är skapat för människan, Välkommen till klubben!
Citera
2020-02-22, 13:48
Medlem
Aldrig tyckt jag känt någonting när jag ätit detta men slutade tvärt då burken tog slut efter att ha käkat 2 om dagen i 2~ månader och tänkte inte på det direkt men blev riktigt trött och motivationen att dra till gymmet, ut och gå och sådant typ efter jobbet försvann helt.

Inbillade mig att det var avsaknaden av Ashawagand så beställde två burkar från KSM 66, relativt billig produkt om det nu är det som ger mig ork att aktivera mig tex efter en hård arbetsdag
Citera
2020-03-03, 19:00
Medlem
LittleFishs avatar
Körde en billigare variant för nått år sen och tog mellan 600-900mg om dagen. Kände mig klart lugnare och mer harmonisk i kroppen. Det ökade lugnet (lägre kortisolnivåer) har många positiva effekter som bättre i gymmet, bättre sömn med mera, mindre stress men även något bättre kognitiv förmåga.

Köpte den mer ordentliga, världskända sorten KSM 66 som tydligen ska vara flaggskeppet. Tog 900mg precis. Antagligen kommer jag vakna imorgon med mer lugn i kroppen. Stressen på jobbet kommer vara aningen mindre som jag minns det. Tar 1-3 veckor enligt min uppfattning innan man känner full effekt.

Ett tips är att skita i kaffet då det har motsatt effekt och ökar stressnivåerna. Dvs det är kontraproduktivt att hälla i sig fyra koppar kaffe på jobbet samtidigt som man kör Ashwagandha.

Känslan är överlag subtil men kännbar så ha tålamod.
Senast redigerad av LittleFish 2020-03-03 kl. 19:03.
Citera
2020-03-03, 19:05
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Vad tror du ashwaganda kmr förändra?
https://examine.com/supplements/ashwagandha/

Vänligen skrolla nedåt för studier i ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in