2016-05-08, 12:05
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du har fortfarande inte förklarat hur den är arrad?
Det finns ett foto på mig, jag passerar mållinjen i ett maraton, som publicerades i en tidning. Var det arrat eftersom fotografen från tidningen visste att att ett lopp pågick och därför ställde sig vid mållinjen? Jag visste ju dessutom att maratonlopp bevakas bevakas av media.
Var detta foto på mig en scam och oärligt?

Alltså, när man tittar på bilden så känns det i magen att det inte är äkta, det känns som en amatöruppsättning av Les miserables där Tess spelar en av revolutionärerna och nazisterna spelar kravallpoliserna. Det är för mycket vänsterromantik och för lite realism. Bilden är skräp och ska som skräp behandlas.
Citera
2016-05-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jo jag tror att jag förstått tråden. Rasisterna fick inte de bilder de ville ha. De blev övertrumfade och försöker nu med många olika argument bevisa att de egentligen inte blev medialt överkörda.
Eftersom bilden i Borlänge inte stämmer med nazisternas självbild måste bilden göras om.

Läs trådstarten så ser du anslaget.
" Är bilden ev. shoppad? "

Det är med visst eftertryck bevisat att den inte är.
Om man har skrivit över 100 inlägg i tråden och fortfarande argumenterar utifrån att den gällande teorin i tråden är att bilden är "shoppad" nej då har man inte förstått någonting, då är man en tramsande idiot.
Senast redigerad av Foolson 2016-05-08 kl. 12:11.
Citera
2016-05-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Alltså, när man tittar på bilden så känns det i magen att det inte är äkta, det känns som en amatöruppsättning av Les miserables där Tess spelar en av revolutionärerna och nazisterna spelar kravallpoliserna. Det är för mycket vänsterromantik och för lite realism. Bilden är skräp och ska som skräp behandlas.
Har du något tyngre bevis än din magkänsla för att bilden inte är äkta?
Citera
2016-05-08, 12:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Skiter i din åsikt om Tess åsikter. Hur är den arrangerad? Du behöver inte ens bevisa något.
Citera
2016-05-08, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Har du något tyngre bevis än din magkänsla för att bilden inte är äkta?
Den är äkta, men "uppgjord", hur svårt ska det vara?!
Citera
2016-05-08, 12:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk

Hur är den uppgjord? De känner ju inte varandra.
Citera
2016-05-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du har fortfarande inte förklarat hur den är arrad?
Det finns ett foto på mig, jag passerar mållinjen i ett maraton, som publicerades i en tidning. Var det arrat eftersom fotografen från tidningen visste att att ett lopp pågick och därför ställde sig vid mållinjen? Jag visste ju dessutom att maratonlopp bevakas bevakas av media.
Var detta foto på mig en scam och oärligt?
Hade du och fotografen gjort upp innan loppet att fotografen skulle fota just dig när du passerade mållinjen och att bilden skulle publiceras?
Citera
2016-05-08, 12:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Hade du och fotografen gjort upp innan loppet att fotografen skulle fota just dig när du passerade mållinjen och att bilden skulle publiceras?

Nej. Hen visste dock att löpare skulle gå i mål och jag visste att loppet bevakades.
Insinuerar du att Tess och David gjort upp innan så får du gärna belägga det.
Citera
2016-05-08, 12:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ja visst ja det var du med 'magkänslan'. Ja din magkänsla har så oerhört gott renommé att det bara är att vika sig. Hoppas du nånsin kan förlåta oss som endast litade på hard facts.
Citera
2016-05-08, 12:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk

En whocounge. Det var bara det som fattades nu när hubbakuken lämnat tråden.

Hur svårt ska det vara att hitta något som stöder att den skulle vara uppgjord?
Citera
2016-05-08, 12:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson

Exakt! Äntligen fattar du, Asplund och fotografen hade ju nämligen inte heller gjort upp något. Allt gott.
Citera
2016-05-08, 12:45
Medlem
ieshos avatar
Kommer ihåg de första bilderna som kablades ut på 1:a maj. Ett gäng stylade, storvuxna nazister hade tagit över Borlänge och tågade fram som en forcerande kraft. Men så kom Tessan och ställde sig i vägen...
– Det är inte ett dugg modigt av henne att stå där med tanke på att hon företräder ett system som förtrycker sådana som oss. Det är vi som slåss mot en enorm makt. Det är knappast hon som gör det, säger Nordiska motståndsrörelsens talesperson Pär Öberg och fortsätter:
– För oss var det en pellejöns som kom ut framför tåget. Vi bryr oss inte. Jag hoppas bara att det ger reklam för oss.
Jag hoppas att inga människor har så dåligt omdöme som Pär Öberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in