Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
- vilket inte skulle påverka bildens symbolvärde ett dugg.
Du Enoch.Thulin t ex och Habbakuken m fl tycker ju redan nu att bilden saknar slagkraft, ni skulle ju inte ändra er om det på något märkligt sätt bevisades att bilden tillkommit precis som fotograf och fotoobjekt påstår.
Eller? Skulle du ändra dig om du kunde övertygas att bilden inte är gemensamt planerad?
På samma sätt är bilden budskap redan spritt, det finns inte en kampanj i världen som kan ändra dess budskap.
Du har misstolkat mig på den punkten, jag tycker inte alls att bilden saknar slagkraft, tvärtom så ser jag en tydlig symbolik & estetik i själva bilden & jag inser fascinationen hos de redan frälsta & jag inser parallellerna med tidigare bilder.
Men då jag vet bakgrunden & känner till de inblandade så berör den mig inte personligen. Att se se några ditresta stollar från olika samhällsskadliga extremistorganisationer stå & stirra på varandra, medan en annan extremist fotograferar händelsen, berör mig inte så mycket.
Dessutom delar jag inte uppfattning om hennes "mod", då det finns flera hundra poliser runtom så kan inget allvarligt inträffa & ingen klippte heller till henne.