Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-02, 22:01
  #13
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
räcker väl med att läsa kommentarerna på trailern, samt i sånna här trådar? 90% skriver att dom inte vill ha detta skit 10% skriver att det verkar nice.
För varje verbal massa finns det även en tyst massa som bara märks av på försäljningssifforna. Jag läser enbart negativt om Call of Duty-serien, men ändå trycks det ut ett spel om året. Om utvecklarna/utgivarna inte gick i vinst på det skulle man inte göra det.
Citera
2016-05-04, 12:42
  #14
Medlem
Jag tycker det låter som en kul idé.
Men så hör jag nog till en skara som tycker om grovt meningslöst videovåld endast i dess fictionform. Spel som utger sig för att vara för realistiska (t ex UFC) ger mig ingenting medan jag älskar det kladdiga i Mortal Kombat X.
Lirat en del TC Division+Rainbow6 och SW Battlefront på PS4 av tillgängliga shooters. Kommer CoD IW att vara lätt att sätta sig in i utan att ha spelat föregångarna?
Citera
2016-05-04, 17:00
  #15
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Bojkotta allt futuristiskt skit oavsett om det är COD eller Battlefield.
Tror det är väldigt få spelare där ute som bryr sig om din när- eller utevaro från playerpoolen. Förstår inte poängen med inlägg som dina. Om du hatar spelet så mycket så skit bara i att köpa det. Ingen som kommer hålla en VMP mot din tinning och vänta på att få höra rätt svar från dig.
Citera
2016-05-04, 19:03
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar att det "bara är en DLC". Enda det innebär är att det kommer att vara en digital download och att du inte kan köpa det på en skiva.

Annars kommer det ju vara fullt spel. Hela singelplayer kampanjen kommer att finnas där, 10 MP maps och med tanke på att originalspelet innehöll 20 kartor så är det inte allt för långsökt att tänka sig att resten kommer att släppas i form av någon DLC längre fram också.

Enda som är synd är ju att det inte kommer att säljas standalone, så man får betala mer för att få IW + COD4 istället för att bara kunna köpa COD4.

Ah förlåt mig, jag tänkte mer att alla resurser för att utveckla spelet kommer att gå till Infinite Warfare med sin dubbel jump osv istället för till att utveckla Cod4 versionen.
Citera
2016-05-04, 19:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Det är ju Raven software som står för utvecklandet för COD4 Re-mastered så den tid dom lägger ner på COD4 tar ju inte bort något från IW. Samma grafik blir det definitivt inte, kollade du inte trailern till slut?

Samma spel hoppas jag dock däremot absolut att det är, och det tror jag också att det kommer att bli. De lär knappast våga lägga till något som kommer att ändra något i gameplay. Möjligen att dom ändrar lite på gunbalance för t.ex. M16 eller välkända buggar som aldrig patchades (t.ex. ACOG+M40a3 eller Red dot+AK47).
Erkänner att jag inte såg hela trailern till slutet eftersom jag suckade och småskrattade lite på samma gång innan jag stängde av eländet. Men dåså, då hoppas vi att man även har arbetat på en multiplayer och inte bara single player.
Citera
2016-05-04, 20:50
  #18
Medlem
Jag spelar ändå bara multiplayer så om det är bra så är det ett givet löp.
Citera
2016-05-07, 15:41
  #19
Medlem
TarzansFarsas avatar
Tycker jävligt synd om dom oskyldiga som har lagt ner hundratals timmar på att skapa infinity warfare och sen få se alla dislikes. Inte deras fel att deras chefer är dumma i huvudet och inte fattar att vi inte vill ha framtids skit.
Citera
2016-05-08, 08:18
  #20
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Tycker jävligt synd om dom oskyldiga som har lagt ner hundratals timmar på att skapa infinity warfare och sen få se alla dislikes. Inte deras fel att deras chefer är dumma i huvudet och inte fattar att vi inte vill ha framtids skit.

Kom ihåg att spelen numera har 3-års utvecklingscykler. Med andra ord började man utveckla Infinite Warfare parallellt med AW och var redan ett år in i utvecklingsfasen när AW släpptes och alla tyckte att det nya movementsystemet var bra.

Nu är det väl knappast någon som tycker det längre, men att börja ändra på fundamentala saker i ett spel som snart bör vara så gott som klart så är knappast möjligt.

I värsta fall kan vi nog få vänta oss samma sak även nästa år och att det först om två år kommer ett nytt "boots on the ground" COD.
Citera
2016-05-08, 14:47
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiabhoy
Ser totalt hinkaktigt ut, vem fan köper ens Cod nuförtiden?

Cod franchise dog efter Black Ops.

COD BO 3 kom ju ganska nyligen ut så i så fall så menar du att COD nyss dog.

Enligt mig kommer COD aldrig dö ut!
Citera
2016-05-08, 15:06
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DePumaTomten
Tror han konstanterar att majoriteten av de som i vettig ålder alltså över 15 år som spelade COD4 när det kom och spelen därefter framtill COD: ghost tyckte att spelen var skönare att spela. Och förr hade man alltid full vänlista med folk på 360 alltid nya vid varje COD men senaste tre åren har jag inte ens skrapat ihop en handfull. Och nästan alla från förr spelar en bråkdel av de nya COD som kommer jämfört med förr, liksom jag. De är drivlösa och saknar grund längre.

Nu är det iofs PC jag lirar på men jag testade idag att lira:
Call of Duty Modern Warfare 2
Call of Duty Modern Warfare 3
Call of Duty Ghosts
Call of Duty Advanced Warfare
Call of Duty Black Ops 1
Call of Duty Black Ops 2
Call of Duty Black Ops 3

Det var spelare på varenda av dessa spel och det tycker jag är fantastiskt! COD serien är verkligen ett mästerverk och ovanstående resonemang bevisar verkligen att det är sant!
Citera
2016-05-08, 15:10
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Bojkotta allt futuristiskt skit oavsett om det är COD eller Battlefield.

Varför då?! Både Battlefield 2142, Call of Duty Advanced Warfare och Call of Duty Black Ops 3 var riktiga mästerverk och alla dessa utspelar sig i framtiden!
Citera
2016-05-08, 15:10
  #24
Avstängd
Medelhavets avatar
Alla mlg quickschoope kids måste spruta i blöjan när dom ser trailern. Haha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback