2016-05-01, 13:43
Bannlyst
Jo, när jag gick på toaletten och torkade mig sedan och tittade på papparet och bajset var alldeles grönt. Tittade i toalettstolen och det var en hög med grönt bajs. Alltså mörkgrönt. Farligt detta eller?
Citera
2016-05-01, 13:51
Medlem
Kodiak-s avatar
Har du ätit något rikt på klorofyll?
Citera
2016-05-01, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kodiak-
Har du ätit något rikt på klorofyll?
Ja, men vad kan det vara? Kan det vara mitt kinesiska matcha-te?
Senast redigerad av storadolmen 2016-05-01 kl. 13:55.
Citera
2016-05-01, 13:56
Medlem
Kodiak-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storadolmen
Ja, men vad kan det vara? Kan det vara mitt kinesiska matcha-te?

Det låter väldigt sannolikt, ja.
Citera
2016-05-01, 14:35
Medlem
Kajahs avatar
Bajsadd grönt efter att ha druckit två lite proviva blåbär en gång.
Citera
2016-05-01, 15:07
Moderator
Har du problem i övrigt med magen? magsmärtor, haft problem ed förstoppning? Om du känner dig frisk/pigg skulle jag inte vara orolig och se om det går över på någon dag. Har du diarrée eller liknande kan det bero på det. personer där avföringen går snabbt genom kroppen kan få grön karaktär på avföringen. Samma med dem som blir helt förstoppade kan det börja spy grön galla (har med magspjälkningssystemtet att göra).

Har du svart avföring hade jag också dragit öronen åt mig (om det nu inte bara är en avföring), dek an tyda på någon blödning i magen/tarmen
Citera
2016-05-01, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Har du problem i övrigt med magen? magsmärtor, haft problem ed förstoppning? Om du känner dig frisk/pigg skulle jag inte vara orolig och se om det går över på någon dag. Har du diarrée eller liknande kan det bero på det. personer där avföringen går snabbt genom kroppen kan få grön karaktär på avföringen. Samma med dem som blir helt förstoppade kan det börja spy grön galla (har med magspjälkningssystemtet att göra).

Har du svart avföring hade jag också dragit öronen åt mig (om det nu inte bara är en avföring), dek an tyda på någon blödning i magen/tarmen
Ja, jag har brännande smärtor i magen ibland. Nästan alltid lös avföring. Kan jag skicka ett avföringsprov till dig så kan du granska och göra en mer korrekt bedömning? Jag dricker som sagt väldigt mycket matcha-te som i princip är malda teblad man blandar i vatten. Mycket troligt därför.
Citera
2016-05-01, 16:14
Medlem
När jag är i USA och dricker stora mängder med Gatorade (sportdryck) med blå färg är min avföring grönt som gräs, jag har kroniska magsmärtor så tänkte inte på den delen men antog att det var pga något färgmedel. Oklart dock vad det skulle vara i te då jag antar att det inte har starka färgmedel i det, men om så är fallet kan det säkert vara så.
Citera
2016-05-01, 19:21
Medlem
Permafloxs avatar
Ät mycket rödbetor så pissar du blodrött, samma princip, troligtvis något du ätit
Citera
2016-05-02, 21:15
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av storadolmen
Ja, jag har brännande smärtor i magen ibland. Nästan alltid lös avföring. Kan jag skicka ett avföringsprov till dig så kan du granska och göra en mer korrekt bedömning? Jag dricker som sagt väldigt mycket matcha-te som i princip är malda teblad man blandar i vatten. Mycket troligt därför.

Svårt att tolka om du försöker vara spydig eller rolig, om du vet vad det beror på varför fråga? Som jag skrev så är det säkert inget farligt om du inte är besvärad av det. Annars är det inte helt ovanlig anledning det jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in