2016-08-27, 14:58
Medlem
Patrik2108s avatar
Det blir nog medalj ändå för Sverige. Fredric Portin är usel på sin sträcka för Finland.
Citera
2016-08-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Den förklaringen köper jag inte alls. Men han gjorde det ju bra sen.
Du tror att han ljuger om kompassen, eller menar du att man inte bör tappa mer än ett tiotal sekunder?
Citera
2016-08-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Han berättade ju i intervjun att han slagit sönder kompassen, förklarar ju en del även om man kanske ska lösa det bättre än vad han gjorde.

Citat:
Den förklaringen köper jag inte alls. Men han gjorde det ju bra sen.

Fast han förklarade inte att flera minuters tidstapp berodde på det fysiska fallet och fipplandet med reservkompasset, utan att effekten av det blev en mental härdsmälta. Förklaringen kan man köpa om man ser helheten men tolkar man det som en bortförklaring, vilket det knappast var vad han kom med, så är det något annat. Lång historia kort. Han bekräftade att hans sträcka var en skitinsats.
Citera
2016-08-27, 15:01
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Du tror att han ljuger om kompassen, eller menar du att man inte bör tappa mer än ett tiotal sekunder?
Ja , i solsken är det enkelt att orientera utan kompass, speciellt när det finns tydliga höjder, dessutom har han reservkompass. Den gick säker sönder men det förklarar absolut ingenting. Att han skulle ha slagit sig lite i ett fall är i så fall en mycket bättre förklaring.
Citera
2016-08-27, 15:05
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Herregud efter 10 min orientering så yrar han bort 3min för laget"bra yrat Bakkman" och medaljchansen är borta direkt Tror jag ser på SM i friidrott tills tjejerna springer senare
Nu är vi trea
Citera
2016-08-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ja , i solsken är det enkelt att orientera utan kompass, speciellt när det finns tydliga höjder, dessutom har han reservkompass. Den gick säker sönder men det förklarar absolut ingenting. Att han skulle ha slagit sig lite i ett fall är i så fall en mycket bättre förklaring.
Jag tycker absolut inte att hans insats är godkänd fram till kontroll 2, men eftersom GPSen visade hur han snurrade runt där på ett märkligt sätt kan absolut ett fall där han slagit sig själv och slagit sönder kompassen vara en del av förklaringen.

Med det sagt, 3 minuter på en kontroll är en katastrof än vad som hänt.
Citera
2016-08-27, 15:11
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Jag tycker absolut inte att hans insats är godkänd fram till kontroll 2, men eftersom GPSen visade hur han snurrade runt där på ett märkligt sätt kan absolut ett fall där han slagit sig själv och slagit sönder kompassen vara en del av förklaringen.

Med det sagt, 3 minuter på en kontroll är en katastrof än vad som hänt.
Han snurrar runt för att han tittar på andra löpare. Han tappar uppenbarligen fokus men inte pga kompassen.
Citera
2016-08-27, 15:23
Medlem
Patrik2108s avatar
Frankrike kommer med i bronskampen ännu.
Citera
2016-08-27, 15:41
Medlem
R.O.S.Hs avatar
I löpstyrka är Lind den bäste i bronskampen.
Går han utan missar fixar han bronset
Citera
2016-08-27, 15:43
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
I löpstyrka är Lind den bäste i bronskampen.
Går han utan missar fixar han bronset
Han springer ju ifrån sina "medlöpare" i skogen fastän de har synkontakt. De är chanslösa.
Citera
2016-08-27, 15:45
Medlem
Citat:
Han springer ju ifrån sina "medlöpare" i skogen fastän de har synkontakt. De är chanslösa.

Det var väl för väl att du satte citationstecken på det ordet!
Citera
2016-08-27, 15:47
Medlem
Wajis avatar
säga vad man vill om orientering, men någon jävla TV-sport är det inte. Man försöker bygga upp spänning via kartor och lite kameror vid kontrollerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in