2016-08-27, 14:02
Medlem
Stefan4s avatar
Bra att de har funktionärer som ser att Schweizaren tjuvar en halvmeter i starten...

Det är inte så noga, det är ju bara VM...
Senast redigerad av Stefan4 2016-08-27 kl. 14:04.
Citera
2016-08-27, 14:10
Medlem
Patrik2108s avatar
Sverige sjabblar bort sina chanser redan på andra kontrollen.
Citera
2016-08-27, 14:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Jobbigt att missa så grovt för Bakkman.

Väldigt fin terräng att orientera i. Och en suverän TV-sport med GPS-tekniken till hjälp och frekventa TV-kontroller. Bra insats av Hård och expertkommentatorn också. Och de svenska kvinnorna ska väl kunna lyckas bättre än herrarna i dag.
Citera
2016-08-27, 14:18
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Sverige sjabblar bort sina chanser redan på andra kontrollen.
Herregud efter 10 min orientering så yrar han bort 3min för laget"bra yrat Bakkman" och medaljchansen är borta direkt Tror jag ser på SM i friidrott tills tjejerna springer senare
Citera
2016-08-27, 14:23
Medlem
Hade verkligen "sprintarna" varit så bortkomna här? Med tanke på att dom är absolut topp och långdistansarna var åtskilliga minuter efter dom bästa.
Citera
2016-08-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jobbigt att missa så grovt för Bakkman.

Väldigt fin terräng att orientera i. Och en suverän TV-sport med GPS-tekniken till hjälp och frekventa TV-kontroller. Bra insats av Hård och expertkommentatorn också. Och de svenska kvinnorna ska väl kunna lyckas bättre än herrarna i dag.

Hård är behaglig men på intervallstarterna ser vi samma tendenser som i skidsändningarna. Han är inte så närvarande som man kan kräva. Ofta sitter man (läs; jag) och jobbar in att Hård ska upptäcka och referera det som vi andra redan sett i bild i 5-10 sekunder. Ännu mer irriterande är det när han håller monolog och det fantastiska tillskottet Mats Troeng försöker så gott han kan att flika in intressant information, men hövligheten sätter stopp och han väntar istället.
Citera
2016-08-27, 14:39
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Långt ifrån kört om medalj.
1.30 till bronset och före Frankrike
Citera
2016-08-27, 14:44
Medlem
Patrik2108s avatar
2:a kontrollen är inte jättesvår om man gör som man ska göra. Men Bakkmans misstag är att fokusera för mycket på medlöpare. Det är alltid svårt i stafett att balansera mellan att orientera själv och se på medlöpare.
Citera
2016-08-27, 14:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Hård är behaglig men på intervallstarterna ser vi samma tendenser som i skidsändningarna. Han är inte så närvarande som man kan kräva. Ofta sitter man (läs; jag) och jobbar in att Hård ska upptäcka och referera det som vi andra redan sett i bild i 5-10 sekunder. Ännu mer irriterande är det när han håller monolog och det fantastiska tillskottet Mats Troeng försöker så gott han kan att flika in intressant information, men hövligheten sätter stopp och han väntar istället.

Ja, lite tankspridd är han nog nuförtiden, Hård. Men den här Troeng gör som du säger mycket för att förhöja TV-tittarnas upplevelse med sin sakkunskap.

Fin löpning av Bergman nu. Men Lundanes är en riktig älg i skogen, som en älgtjur jagad av en utsvulten björn.
Citera
2016-08-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
2:a kontrollen är inte jättesvår om man gör som man ska göra. Men Bakkmans misstag är att fokusera för mycket på medlöpare. Det är alltid svårt i stafett att balansera mellan att orientera själv och se på medlöpare.
Han berättade ju i intervjun att han slagit sönder kompassen, förklarar ju en del även om man kanske ska lösa det bättre än vad han gjorde.
Citera
2016-08-27, 14:55
Medlem
Kul med en bra sträcka av Bergman, men det ändrar inte på det faktum att Bakkmans sträcka är en total katastrof oavsett hur entusiastiskt Hård gastar om medaljchans.
Citera
2016-08-27, 14:56
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Han berättade ju i intervjun att han slagit sönder kompassen, förklarar ju en del även om man kanske ska lösa det bättre än vad han gjorde.
Den förklaringen köper jag inte alls. Men han gjorde det ju bra sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in