• 1
  • 2
2016-04-28, 18:18
Medlem
aomames avatar
Känns som att detta BORDE fungera men vad vet jag. Kan jag köpa en dator som är utrustad med Windows 10, och avinstallera det för att istället sätta in Windows 7? Eller 8, för den delen.

2016-04-28, 18:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det är inga problem. Sök på Microsofts webbsida så finner du utförliga guider.
2016-04-28, 18:25
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är inga problem. Sök på Microsofts webbsida så finner du utförliga guider.

Underbart.
2016-04-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Underbart.

beror på är det en laptop så skulle jag inte råda dig till att göra det för många nya laptops med windows 10 har inga drivrutiner för windows 7,,,,

men är det en stationär så är det bara att köra på,,,

har själv en laptop med windows 8 men så skulle jag installera windows 7 och då fanns det inte en ända drivrutin till den så det vart o installera windows 8 igen
2016-04-28, 18:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahapda
beror på är det en laptop så skulle jag inte råda dig till att göra det för många nya laptops med windows 10 har inga drivrutiner för windows 7,,,,

har själv en laptop med windows 8 men så skulle jag installera windows 7 och då fanns det inte en ända drivrutin till den så det vart o installera windows 8 igen

Har du provat med att installerar drivrutinen/drivrutinerna under kompatibilitetsläge?
2016-04-28, 18:35
Medlem
1FFs avatar
Med en ny/annan lic.nyckel, givetvis.
2016-04-28, 18:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Underbart.

Utför en systemavbildning innan du utför en installation. Eller att du sparar partitionen som avser fabriksåterställning. Är det så du ångrar ditt val så kan du går tillbaka till Windows 10.
2016-04-29, 13:17
Medlem
Citat:
Har du provat med att installerar drivrutinen/drivrutinerna under kompatibilitetsläge?

Så du menar att numera har Win 7 ett kompatibilitetsläge för Win 8/10? (Eller fanns det med från början av Win 7...?)
2016-04-29, 14:49
Medlem
Citat:

så du menar på fullaste allvar att acer sätter sig och kodar drivrutiner till ett gammalt operativ system som ska funka på en flong ny dator från 2016???
2016-04-29, 15:57
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahapda

Det är en bra invändning. Windows 7 är ett nästan 7 år gammalt operativsystem och tillverkarna av laptops brukar snabbt dumpa supporten för äldre system.

Såvida inte TS har något jätteviktigt skäl annat än "Windows 7 rulez 4ever" så är det överlägset bäst att köra Windows 10 på en ny laptop.
2016-04-29, 18:51
Medlem
cykelsadels avatar
Om datorn är licenserad med Windows 10 så kommer du inte kunna nergradera till Windows 7 eller 8/8.1 så länge du inte använder en Pro version. Dock så behöver du media för Windows 7 eller Windows 8/8.1 då.

Jag tycker du skall köra med Windows 10.
2016-04-29, 22:17
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Om datorn är licenserad med Windows 10 så kommer du inte kunna nergradera till Windows 7 eller 8/8.1 så länge du inte använder en Pro version. Dock så behöver du media för Windows 7 eller Windows 8/8.1 då.

Jag tycker du skall köra med Windows 10.

Typ denna?

http://cdon.se/hemelektronik/microso...me-electronics
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in