Citat:
Ursprungligen postat av
lasseiudon
Hjälp, jag har tagit hem min dotters Laptop (Lenovo) för att hjälpa henne uppgradera till Windows 10. Jag börjar med att städa en del och sedan går jag till Windows Update för att se om jag kan hitta 10'an där. Där möts jag av meddelandet att "Vissa inställningar hanteras av systemadministratören."
Vad är detta? Man kan knappt göra någonting på sidan. Går jag till inställningar (under Update) så möts jag av samma meddelande och ser att datorn är inställd på "Sök aldrig efter uppdateringar..."
Ingenting har uppdaterats sedan augusti 2015 och jag misstänker att det måste vara jag som har varit inne och pillat på någonting då men vad?
Hur kommer man ur detta Moment 22.
Om man klickar på Mer information till meddelandet får man upp en text att om datorn ingår i ett nätverk i en organisation, som skola eller myndighet, då kan Systemadministratören gå in och inaktivera vissa funktioner .........Min dotters dator har aldrig ingått i något sådant nätverk och jag har ingen susning om vem denna Systemadministratör är.
Hur blir man av med denna Systemadministratör?
Installera automatiskt är standardinställningen, så om den är avstängd så har administratören stängt av det. Om det är en privat dator bör du eller din dotter veta användarnamn/lösenord. I värsta fall spara allt och installera om.