• 1
  • 2
2016-05-20, 17:53
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Behöver köra ett Marvel race snart för att få igång minnet. Men Thor filmerna ligger risigt till, även Avengers 2 ligger risigt till samt Iron Man 2 & 3.

Det enkla är ju inte att ranka dom dåliga, utan dom bra

För dom bra filmerna minns jag och har sett 5-6 gånger, dom dåliga minns man knappt och har sett max 1-2 gånger.

Kom igen nu upp med listan!:P
Citera
2016-11-21, 14:03
nr 14 Iron man 3 nog den enda marvel filmen jag inte känner att jag är sugen på att se igen. Nog den enda jag kan säga är dålig. Värsta skurkarna i hela marvel universium och riktigt dåligt manus

nr 13 Thor Dark world har intressant story och vissa bra scener men ingen direkt minnes värd film

nr 12 The incredible hulk, gillar den första halvan men föll i den andra. Norton tycker jag gör en bra tolkning lite ändringar kunde denna film bli riktigt bra

nr 11 Iron man 2, helt okej uppföljare till första filmen, men långt ifrån lika bra som den första. Sam rockwell var bättre än väntat men Mickey var nog det sämsta med filmen. Robert gör en godkänd insats. Samt Introduktionen till black widow var underhållande

nr 10 Avengers age of ultron, var snyggt gjord på många sätt, hade en hel del bra fighting scener. Men som uppföjare till avengers så var den inte på samma nivå. Ultron var en helt ok skurk, men inte lika minnes värd som Loki i avengers. Vision introducerades i denna film också på ett bra sätt

9 Thor Lite små löjlig kanske till och från men ändå en riktigt bra solo film, filmen visar en intressant alternativ värld. Chris gör en bra rollprestation samt Tom som loki är ju väldigt underhållande. Kunde haft lite starkare secner för att göra denna riktig minnesvärd. Men en film jag gillar att se om

8 Captain america winter solider Bra fightin scener väldigt snyggt gjord och intensiv men känner ändå att captain america first avenger var lite bättre

7 Captain america first avenger Gillar verkligen stilen på denna film hur den är gjord filmad och alla karaktärer. Jag tycker nästan red skull är en av de bästa skurkarna i Marvel universe och peggy carter är också en riktigt underhållande karaktär

6 ant- man Underhållande och väldigt intressant med nytänkandet just då i marvel universium när den kom ut. När han åkte in i miniverse, effekterna humor fightscerna är riktigt välgjorda och fantastiska. Skurken är helt okej, fyllde sitt syfte, lite over the top ibland kanske

5 Iron man, Första filmen, utformade hela marvel film serien och Robert gör en fantastisk rolltolkning. Manuset är utformat så att man sugs in i storyn och karaktären, bästa iron man filmen helt klart

4 Avengers första gången stora team up, effekterna är spektakulära skämten är välgjorda, action scenerna får en att komma i gång och karaktärerna arbetar bra av varandra.

3 Doctor Strange Effekterna är riktigt mind blow, visst vissa skämt föll platt men jag gillade verkligen alla karaktärer Benedict gör en riktigt underhållande roll , tilda också grym i sin rolltolkning. Visst Mads kunde fått lite med tid med sin karaktär men även han gjorde ett riktigt bra framträdande när han var närvarande. Snabbt blev det en av favoriterna

2 Civil War En film jag kan se om och om igen, Spider man, black panther näst intill allt funkar. Dynamiken och spänningen är riktigt välgjord. Visst Zemo kunde varit lite "djupare" men filmen är underhållande från början till slut.

1 Guardians of the Galaxy, Älskar verkligen denna film underhållning när den är som bäst. Alla karaktärer arbetar så bra med varandra. Humor är perfekt, filmen landar exakt där den ska. Denna film är en film som verkligen gjorts rätt. ( ja skurken kunde gjorts lite bättre) men överlag så tycker jag det inte skadar denna film alls.
Citera
2025-11-08, 22:51
Medlem
Soneking1s avatar
Rankar top 5

5 Ant-Man
Mycket underhållande film där huvudkaraktären verkligen gör sitt jobb.

4 Infinity War
Hade det slutat där så hade jag blivit överraskad, men det hade ju inte gått så bra med t. ex Spider-man filmerna. Annars bra film.

3 Iron Man
väldigt bra film med den perfekta rollen för Robert.

2 G.O.T.G
Perfekta filmer både 1 och 2.

1 Thor 3
extremt rolig film, oväntat slut och defenetivt den bästa Thor-filmen, kanske den bästa Marvel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in