2016-04-27, 17:28
Avslutad
Nu inleds fas 3 i marvel. Hur skulle ni ranka de som har kommit ut? Skriv era motiveringar också
http://marvel.com/movies/all om ni är osäkra vilka och när de kom ut

13 är nu ute. Jag har sett 11 av dem ( ej iron man 2&3)

min ranking

11 The incredible hulk, En helt ok film, de försökte ha en seriös och känslosam story men denna även om jag såg den nyligen kommer jag knappt ihåg. Norton var helt ok i huvudrollen. Var fina scener och underhållande tidsvis men kände att den kunde gjorts betydligt bättre

10 Thor 2, Gillar första Thor filmen bra casting, men denna samma sak inte minnesvärd, tråkig story överlag, tråkiga prestationer. Helt ok plot, kul att se Loki igen men han kunde inte rädda denna film

9 Avengers age of ultron, Denna film också en film man glömt bort efter en dag. Visst en del coola action scener, men storyn kändes underutvecklad. Ultron likaså, tvillingarna var inte så imponerande. Kändes som det saknades bra story för denna film.

8 Thor, Helt ok introduction av Thor helt ok casting med Portman och Skarsgård kul att se andra världar. Loki en av de bästa skurkarna. Lite små löjlig tidvis kändes som det saknades något.

7 Captain America first avenger. Gillar Chris Evans i huvudrollen, Red skull var också en bra skurk. Peggy Carter är en av mina favorit kvinnor i Marvel univers. Denna film hade bra action bra story och underhållande. En trevlig film att se en regnig dag.

6 Iron man Filmen som startade allt, Gillar verkligen Robert som Tony Stark, han är ju född för rollen.Action scenerna var grymma, storyn och utveckling likaså. Skurken njaa lite over the top likaså med sidokaraktärer. Men gillade den, hade en good feeling över hela filmen

5 Captain america 2 wintersoilder, Nu börjar det hända grejer, detta är nog den första filmen som jag kände hade minst" problem" av de efter. Bucky blev en riktigt grym karaktär, Nick Fury och Hydra kändes också bättre utvecklade. Rogers utveckling samt Black widow blev också bättre. Man känner verkligen att karaktärerna växer på en.

4 Ant-man Gillar denna mer komiska film, Paul rudd är ju grym i huvudrollen, samma sak med Micheal Douglas. Kul att se hur de utvecklar tekniken, kändes som en film som kunde ha floppat hårt men lyckades. En riktigt feel good film. Skurken är också en av de bättre i Marvel universe.

3 Avengers, Loki stal showen helt klart, men väldigt roligt att se alla dessa karaktärer jobba tillsammans för första gången. Alla är underhållande på sitt sätt och scenerna action seriösa och roliga fungerar verkligen. En film man kan se om och om igen

2 Captain America 3 Civil war

1 Guardians of the galaxy kanske en Guilty pleasure film men tycker ändå att denna är den jag gillar mest. Kemin mellan karaktärerna är klockren. Humor är klockren, musiken är klockren. ja skurken är löjlig men kan se om denna film om och om igen och fortfarande älska den. Detta är en film som inte tar sig själv att för seriös men det är det som funkar. Lite som ant-man. Enligt mig den bästa Marvel filmen hitills

( om deadpool skulle varit med i detta universe, på ett sätt så är den det men den är inte med i tidslinjen eller vad man ska säga. Så skulle den nog komma 3a)
Citera
2016-05-04, 09:48
Avslutad
https://m.youtube.com/watch?v=oxBVJBuNLs4

https://m.youtube.com/watch?v=iYMdZjKiJ9A

https://m.youtube.com/watch?v=Hs8wLRelPGI

Lite olika YouTubes kanalers ranking ( innan CACW)
Citera
2016-05-05, 10:46
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Nu inleds fas 3 i marvel. Hur skulle ni ranka de som har kommit ut? Skriv era motiveringar också

1 Guardians of the galaxy kanske en Guilty pleasure film men tycker ändå att denna är den jag gillar mest. Kemin mellan karaktärerna är klockren. Humor är klockren, musiken är klockren. ja skurken är löjlig men kan se om denna film om och om igen och fortfarande älska den. Detta är en film som inte tar sig själv att för seriös men det är det som funkar. Lite som ant-man. Enligt mig den bästa Marvel filmen hitills
Jag håller helt med dig om att "Guardians of the Galaxy" är den Klart bästa av alla dessa filmer.

"Iron Man" måste komma därefter.

Men, "Iron Man" är inte samma sorts film. Den passar perfekt in bland övriga "superhjältefilmer", och står sig i det sällskapet mycket bra.

Men "Guardinas of the Galaxy" spelar ändå i en helt annan liga.
Den påminner mer om en "rymdopera", som "Star Wars" eller "Avatar", "Aliens" etc - den öppnar helt enkelt upp för en helt ny värld, däruppe bland stjärnorna.
Och det gör att den påverkar, åtminstone mig, så mycket mer, så mycket djupare.

"Guardians of the Galaxy" ger oss ju, som "Star Wars" så många olika varelser, från galaxens alla möjliga hörn. Och de träffas där coh lever sina liv, tillsammans som både vänner och ovänner.
Det blir liksom i stil med en "öppen värld", ungefär som det vissa dataspel försökt, och ibland nästan lyckats med (GTA tex, från SA o till nu).

En "öppen värld" helt enkelt, som låter oss få tillfälle att fantisera i takt med filmen.

---

Angående de övriga, så är de inte särskilt intressanta egentligen.

Kapten Amerika tex, det finns inget i hans karaktär som tilltalar mig, och inte har han några spännande förmågor heller.

Hulken har ju misslyckats totalt. Och det är anmärkningsvärt med tanke på utgångsmaterialet ... de Borde ha blivit bättre!!!

Avengersfilmerna misslyckas tyvärr - tyvärr säger jag - när de blandar in det helt galna "utomjordiska" i den form de gjorde.
Som "gudar" är det ju häpnadsväckande hur kassa de är, och hur trist deras teknologi är.

De hade varit så mycket bättre om de hade fått stanna på Jorden, och ta sig an de helt vanliga problem som det ändå finns gott om på Jorden.
Varför hade de inte kunnat få kämpa mot diktaturer på Jorden, nuvarande eller dåtida (Sovjetunionen med kärnvapen, eller Nazi-Tyskland ...).

Det gäller för Thor-filmerna också - varför förstöra allt genom att göra det till tecknat CGI-skit?
Thor hade ju kunnat bli riktigt skitbra, om det hade stannat vid Jorden.
Då hade den kanske blivit lika bra som "Superman", dvs den med Kevin Costner i.

Dvs det blir, tycker jag, allt för långsökt om allt spelas in framför en grön duk - och skådespåelarinsatserna blir ju därefter också.

Om det handlar om sånt man själv kan relatera till, så blir det mycket mer intressant.
Se tex till filmen "Hancock" ... bortsett från det överdrivna i slutet, var det ju ändå ett fräscht grepp.
Citera
2016-05-05, 13:43
Medlem
FugitiveDucks avatar
Det är egentligen bara Guardians of the Galaxy och Iron Man som är något att ha. Genuint välgjorda filmer, där det märks att en äkta filmskapare sitter bakom rodret. Resterande filmer känns mest som oinspirerade och glorifierade tv-produktioner med A-skådisar och svulstiga CGI-effekter.
Citera
2016-05-05, 15:40
Medlem
robomans avatar
Jag har bara sett 2 av dessa Marvel-filmer och de gav mig ingen mersmak. Kommer säkert se de andra någon gång i livet, men knappast gå på bio och se dem. Här kommer min ranking:

1. Thor. Jag tyckte verkligen inte om filmen, men med dess uppföljare i åtanke finns ju ändå NÅGOT av värde i den här. Det finns ju trots allt lite spänning när han ska få tag på sin hammare, det finns en Stellan och det finns en bedrövlig kärlekshistoria inbakad. Betyg 1/5.

2. Thor: The Dark World. Non-stop usel greenscreen-action utan hjärta eller hjärna. Katastrofalt. Betyg 1/5.
Citera
2016-05-05, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag håller helt med dig om att "Guardians of the Galaxy" är den Klart bästa av alla dessa filmer.

"Iron Man" måste komma därefter.

Men, "Iron Man" är inte samma sorts film. Den passar perfekt in bland övriga "superhjältefilmer", och står sig i det sällskapet mycket bra.

Men "Guardinas of the Galaxy" spelar ändå i en helt annan liga.
Den påminner mer om en "rymdopera", som "Star Wars" eller "Avatar", "Aliens" etc - den öppnar helt enkelt upp för en helt ny värld, däruppe bland stjärnorna.
Och det gör att den påverkar, åtminstone mig, så mycket mer, så mycket djupare.

"Guardians of the Galaxy" ger oss ju, som "Star Wars" så många olika varelser, från galaxens alla möjliga hörn. Och de träffas där coh lever sina liv, tillsammans som både vänner och ovänner.
Det blir liksom i stil med en "öppen värld", ungefär som det vissa dataspel försökt, och ibland nästan lyckats med (GTA tex, från SA o till nu).

En "öppen värld" helt enkelt, som låter oss få tillfälle att fantisera i takt med filmen.

---

Angående de övriga, så är de inte särskilt intressanta egentligen.

Kapten Amerika tex, det finns inget i hans karaktär som tilltalar mig, och inte har han några spännande förmågor heller.

Hulken har ju misslyckats totalt. Och det är anmärkningsvärt med tanke på utgångsmaterialet ... de Borde ha blivit bättre!!!

Avengersfilmerna misslyckas tyvärr - tyvärr säger jag - när de blandar in det helt galna "utomjordiska" i den form de gjorde.
Som "gudar" är det ju häpnadsväckande hur kassa de är, och hur trist deras teknologi är.

De hade varit så mycket bättre om de hade fått stanna på Jorden, och ta sig an de helt vanliga problem som det ändå finns gott om på Jorden.
Varför hade de inte kunnat få kämpa mot diktaturer på Jorden, nuvarande eller dåtida (Sovjetunionen med kärnvapen, eller Nazi-Tyskland ...).

Det gäller för Thor-filmerna också - varför förstöra allt genom att göra det till tecknat CGI-skit?
Thor hade ju kunnat bli riktigt skitbra, om det hade stannat vid Jorden.
Då hade den kanske blivit lika bra som "Superman", dvs den med Kevin Costner i.

Dvs det blir, tycker jag, allt för långsökt om allt spelas in framför en grön duk - och skådespåelarinsatserna blir ju därefter också.

Om det handlar om sånt man själv kan relatera till, så blir det mycket mer intressant.
Se tex till filmen "Hancock" ... bortsett från det överdrivna i slutet, var det ju ändå ett fräscht grepp.

Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Det är egentligen bara Guardians of the Galaxy och Iron Man som är något att ha. Genuint välgjorda filmer, där det märks att en äkta filmskapare sitter bakom rodret. Resterande filmer känns mest som oinspirerade och glorifierade tv-produktioner med A-skådisar och svulstiga CGI-effekter.

Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag har bara sett 2 av dessa Marvel-filmer och de gav mig ingen mersmak. Kommer säkert se de andra någon gång i livet, men knappast gå på bio och se dem. Här kommer min ranking:

1. Thor. Jag tyckte verkligen inte om filmen, men med dess uppföljare i åtanke finns ju ändå NÅGOT av värde i den här. Det finns ju trots allt lite spänning när han ska få tag på sin hammare, det finns en Stellan och det finns en bedrövlig kärlekshistoria inbakad. Betyg 1/5.

2. Thor: The Dark World. Non-stop usel greenscreen-action utan hjärta eller hjärna. Katastrofalt. Betyg 1/5.
Tycker att det finns fler bra filmer än vad ni ger cred för. Nyaste Captain america filmen var ju grym. Men smaken är ju som baken. Tycker ändå att marvel har en hög standard.

Men håller med thor har de inte riktigt fått till än på hans solo filmer.

tycker alla Captain america filmer har varit minst godkända. även avengers filmerna minst godkända
Citera
2016-05-05, 17:09
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Tycker att det finns fler bra filmer än vad ni ger cred för. Nyaste Captain america filmen var ju grym. Men smaken är ju som baken. Tycker ändå att marvel har en hög standard.

Jo då, majoriteten är helt klart sebara (om det är ett ord..?) och underhållande, men jag tycker bara att de är riktigt trista ur ett hantverksperspektiv. Gillar även The Avengers och Ant-Man, men skulle, personligen, inte säga att de är speciellt bra filmer.
Citera
2016-05-05, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Jo då, majoriteten är helt klart sebara (om det är ett ord..?) och underhållande, men jag tycker bara att de är riktigt trista ur ett hantverksperspektiv. Gillar även The Avengers och Ant-Man, men skulle, personligen, inte säga att de är speciellt bra filmer.

Förstår din synvinkel. Alla marvel filmer är inte mästerverk. Men tycker inte någon av deras filmer har varit en flopp ( från denna marvel univers phase 1-3)( som sagt ej sett iron man 2&3).

Edit, med det menar jag att alla filmer har något att erbjuda och utvecklar karaktärerna samt unviseriumet på ett intressant och välgjort sätt.
Senast redigerad av captengrogg 2016-05-05 kl. 21:10.
Citera
2016-05-05, 23:44
Medlem
santacls avatar
Ska fundera lite på denna

Så länge kan du kolla in denna grogg

https://www.youtube.com/watch?v=UMPNLs33r2o
Citera
2016-05-05, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Ska fundera lite på denna

Så länge kan du kolla in denna grogg

https://www.youtube.com/watch?v=UMPNLs33r2o

Såg den innan ikväll faktiskt riktigt intressant hur folk kan tycka så olika. Ska bli spännande att se din ranking.
Citera
2016-05-09, 23:53
Medlem
santacls avatar
Citat:
Såg den innan ikväll faktiskt riktigt intressant hur folk kan tycka så olika. Ska bli spännande att se din ranking.

Behöver köra ett Marvel race snart för att få igång minnet. Men Thor filmerna ligger risigt till, även Avengers 2 ligger risigt till samt Iron Man 2 & 3.

Det enkla är ju inte att ranka dom dåliga, utan dom bra

För dom bra filmerna minns jag och har sett 5-6 gånger, dom dåliga minns man knappt och har sett max 1-2 gånger.
Citera
2016-05-11, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Behöver köra ett Marvel race snart för att få igång minnet. Men Thor filmerna ligger risigt till, även Avengers 2 ligger risigt till samt Iron Man 2 & 3.

Det enkla är ju inte att ranka dom dåliga, utan dom bra

För dom bra filmerna minns jag och har sett 5-6 gånger, dom dåliga minns man knappt och har sett max 1-2 gånger.

väntar fortfarande med spänning:P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in