2016-04-27, 01:09
Medlem
IQ130s avatar
Anrika Waxholms hotell har gått ner sig de senaste åren. Sunkigt, sämre på alla sätt. Kändes som att ägarna bara väntade på att röka ut hotellet. Nu har det hänt. Stället brinner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22707732.ab

Studerade allabolag.se och ser att ägarna har en hel del tillgångar i udda bolag som startade 2014-2015.

Närmade mig misstankarna genom att fundera på om någon ny ägare tagit över. Mycket riktigt. Ny ägare.

http://www.travelnews.se/hotell/tobi...xholms-hotell/

Det hela rundas av genom att hotellet för någon vecka enligt media gick ut med att stället renoverats på en del begränsade ytor. Det blivande kråkslottet ska alltså bort då, eller lyckas det inte? Hur nedgånget är hotellet, hur fiffiga är de nya ägarna?

Här dribblas det rejält och jag tror att många sommargäster blir förbannade om de märker att något fuffens pågår. Jag misstänker alltså det, ska bli intressant att få veta om det bara är oskyldig kabelbrand eller liknande.

Undrar om försäkringspremierna höjts de senaste åren?
Senast redigerad av IQ130 2016-04-27 kl. 01:13.
Citera
2016-04-27, 01:15
Medlem
Hoegaardens avatar
Tror du det är dom själva som har satt eld på stället?
Citera
2016-04-27, 01:25
Medlem
Stället (matsalen) rustades upp under hösten av den nya ägaren. I övervåningarna, där det ser ut att brinna mest finna hotellrum o konferensutrymmen .... Dum tid att tända på nu i så fall, när sommarsäsongen börjar i populära Vaxholm, utan så stort utbud av matställen ....
Citera
2016-04-27, 07:26
Medlem
Kolonns avatar
Gryningspyromanen släpptes ut igår. Bara ett sådant sammanträffande.
Citera
2024-11-05, 15:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Hotellet konkade förra veckan, nästan en miljon i månaden i kallhyra, det lär bli svårt att driva verksamheten med den hyran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in