Flashback bygger pepparkakshus!
2016-04-26, 21:14
Medlem
Förr så sas det att man ska vara försiktig med öppna trådlösa nätverk eftersom obehöriga kan avlyssna trafiken så därför ska man undvika att logga in på sitt mail eller skicka lösenord när man koppla upp sig på öppna wifi.

Men nu för tiden så är de flesta mobiler och surfplattor inställda på att koppla upp sig automatiskt på facebook, gmail e.t.c. så fort den har tillgång till internet. Betyder detta att mobilen/surfplattan alltid skickar lösenord till dessa sociala medier sidor så fort den kopplas upp på nätet även om det råka vara ett öppet trådlöst nätverk?

Om det är så hur kan man stoppa detta så inte obehöriga kan komma åt min inloggningsuppgift? Jag vill kunna koppla upp mig på öppna wifi utan att min inloggningsuppgifter skickas utan min kontroll.
Citera
2016-04-26, 21:18
Facebook-appen i din telefon aktiverar mikrofonen i din telefon för att lyssna vad du håller på med. Avinstallera eländet.
Citera
2016-04-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Facebook-appen i din telefon aktiverar mikrofonen i din telefon för att lyssna vad du håller på med. Avinstallera eländet.

Här är en blocker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in