2016-04-26, 21:02
Medlem
QkNNs avatar
Jag får inget lånelöfte, imte ens på ynka 200 000. Dom säger att dom tar en för stor risk, även fast jag har 15% kontant.

Detta för att jag har för många uc. (Jg har betalat tillbaka krediterna) förrutom lån på bilen på 38000, som jag betalat av från ca 70k på 1 år.

Vd är deras risk? Tror dom att jag kommer dö? Jag förstår inte.. jag har jobb och en inkomst på ca 28000 och deklarerade 380 000 förra året, har inget hos KF eller något obetalt.
Citera
2016-04-26, 21:18
Medlem
Att ha många kreditupplysningar på sig ses som att man är lite slarvig och tar/kan ta krediter lite hipp som happ. Om någon av upplysningarna kommer från ett inkassobolag är det riktigt dåligt för din kreditvärdighet.
Citera
2016-04-26, 21:53
Medlem
elmhedens avatar
Vad är det du vill låna till?
Citera
2016-04-26, 22:03
Medlem
För kort anställning ( du har haft a-kassa ), för många UC som sänker din kreditvärdighet. Sök igen om ett år.
Citera
2016-04-26, 22:08
Medlem
bonobonos avatar
Du kan börja med att kolla med UC vad det är för nåt dom har där och sen ringa runt till alla där du haft krediter och be dom avsluta ditt helt. Då kommer det att försvinna när UC uppdaterar, annars kommer de se lika ut även framöver då du fortfarande är beviljad kredit även om du inte använder den.
Tror du kan kolla på UCs hemsida vad du har för krediter. Har för mig att de går att göra en gång gratis... om ja mins rätt.
Citera
2016-04-27, 00:09
Medlem
Etirdets avatar
När jag läste rubriken trodde jag att du var rädd för att få stryk.
Citera
2016-04-27, 21:52
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etirdet
När jag läste rubriken trodde jag att du var rädd för att få stryk.
Haha ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in