Citat:
Ursprungligen postat av
snolinga
Vilken är den bästa försäkringen för hund och katt, någon som har erfarenhet av det?
Det finns inget enkelt svar på din fråga tyvärr.
Mycket beror på vad det är för ras (vilket kategori den ingår i osv), hur många eller få de olika bolagen har av just den rasen, var du bor osv.
Jag har haft hund hela mitt liv och alltid haft Agria fram tills i julas då jag bytte till Dina.
Agria är stabila och när det kommer till dom vanligare skadorna och sjukdomarna är det sällan problem. Dom vet vad dom håller på med helt enkelt. Dom är också enkla att ha att göra med om du måste göra en reglering vid skada (operation eller annat dyrt) lite snabbt. Dom har bra kontakt med dom flesta lite större veterinärstationer.
Dock är dom inte billigast!
Jag bytte ras för 1,5 år sen och premien fördubblades då hunden blev 1 år, jämfört med den tidigare hunden jag hade innan (en Rottweiler).
Jag har haft ganska friska hundar men då det varit nåt har det aldrig varit problem med Agria, men priset blev allt för högt för att jag skulle kunna vara kvar.
Dina växer, inte bara för hund utan för alla möjliga områden som går att försäkra.
Fler hundägare hittar också till dom och jag vet några som fått använda sin försäkring vid skada och dom har inte haft några problem.
Kollade runt i olika djurforum när jag skulle byta och det var väldigt många som nyligen bytt till just Dina.
Svealand har jag alltid sett som onödigt dyra. Lite för fint folk haha

Har en kompis som haft uppfödning som haft Svealand men efter en operation nyligen valde hon att att byta bolag då det var en massa tjafs om saker som andra bolag tycker är självklara. Då är det verkligen inte värt att ha betalat kanske 3-4 gånger mer än andra bolag.
Folksam och IF är nog ganska lika. IF däremot pratade min veterinär om för ett tag sen och berättade att dom ofta hade strul när det skulle regleras vid skador osv. men jag har ingen egen erfarenhet av dom.
Ring runt är mitt tips!
Dom flesta skiljer sig inte speciellt mycket i själva försäkringen så du får gå på magkänsla och framför allt pris på det du vill ha.
Det är helt klart värt att kolla runt!
Lycka till!
EDIT: Berätta gärna vad du till slut valde