2016-04-25, 17:14
Medlem
Hej hoppas att detta är rätt forum.

Jag tänkte skaffa mig ett tredje bank konto för att spara på för framtiden då jag ska börja plugga snart. Är det lagligt att ha ett tredje konto, då jag har redan 2 andra konton.

Sen undrar om jag måste jag säga att jag har två andra bank konton hos två andra banker om de frågar mig.?

Vilken bank skulle ni rekommendera jag har redan nordea och handel. Jag vill gärna ha en bank där jag kan direkt sätta in pe går på från en automat det skulle vara super.

Jag vill inte ha ett så kallat sparkonto eller framridskonto ett vanligt konto där jag kan sätta in pengar där och inget ska hända med de.

Tack på förhand
Citera
2016-04-25, 17:26
Medlem
Du kan öppna konton i hur många banker du vill, utan att tala om det för någon.
Banksekretessen hindrar bankerna från att tala om för någon annan att du ens är kund där.
Citera
2016-04-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einand
Du kan öppna konton i hur många banker du vill, utan att tala om det för någon.
Banksekretessen hindrar bankerna från att tala om för någon annan att du ens är kund där.

Ohh va härligt.

Så de kan inte ens se det i deras system när de slår upp mig?. Kan bli lite pinsamt annars.

Tack
Citera
2016-04-25, 20:18
Medlem
swePuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicklas.k
Ohh va härligt.

Så de kan inte ens se det i deras system när de slår upp mig?. Kan bli lite pinsamt annars.

Tack

De dom kan se är ju tillexempel om du skulle vilja ta lån på bank "A"...hur mycket du tjänat/skattat de senaste åren/året, när dom gör en kreditupplysning..??

Ser dom då att du knappt har några pengar på deras bank, eller att du inte är så aktiv med dina konton där, så förstår dom antagligen att du har konto på en annan bank med. Vilket är fullt normalt. Förmodligen kommer dom fråga om du har konto någon annanstans. Vad du väljer att svara är din ensak..men förmodligen kommer dom på nåt sätt vilja veta att du "har pengar", (om de gäller lån)..

Jag är kund i bank "a" och "B"... fick bättre lånelöfte på bank "B", som jag nyttjar, men sköter mina övriga bankärenden på bank "a"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in