Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-04-27, 16:22
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Förstår faktiskt inte att de drog in värnplikten... då jag gjorde Lumpen var de flesta av de inryckta enbart där som slav-arbetare; 40kr/dag i 7 månader, minimal ledighet, fick aldrig sova längre än 3 timmar i sträck å vi gjorde ett bra jobb till å med snöskottning å andra sådana där sköna rekreativa sysslor...
Precis, vakten roterades ju på de olika plutonerna och samtidigt så var det ju ett utmärkt sätt att utbilda befälseleverna i det som skulle bli deras värv om skarpt läge någonsin infann sig.
..Och angående vapen så fick jag som skarpskytt uppgraderas på ak5-an som repgubbe, och vi fick då träna på en variant som hette 5b, med ett 4x kikarsikte istället för spårsiktet, och som man dessutom kunde sätta ett mörkersikte på.
Citera
2016-04-27, 20:22
  #86
Medlem
MrAndress avatar
Var det Saab i Arboga som fått besök eller militären?
Citera
2016-04-27, 21:55
  #87
Medlem
Jellohs avatar
[quote=Venator|
Men OnT: Har det inte kommit fram vad som stals (eller är det jag som läst slarvigt)[/QUOTE]

Ingen kritiska massor.
Skall bara vara några antika men värdefulla lådor PLutonUtrustning M/239, några gamla ritningar och en svensk-arabisk ordbok. Detta låter försvarsministern från sin semester i Svalbard.
Citera
2016-04-28, 19:27
  #88
Medlem
full eller?

ta bort.
__________________
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2016-04-28 kl. 20:11. Anledning: inget som tillförde diskussionen någontting!
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback