2016-04-24, 00:45
Medlem
Hej!
Har en septumpiercing som har lkt fint med en ball closure ring och vill byta till en vanlig segment ring men jag kan ju inte f loss kulfan?! Har hrt och frsttt att det ska vara klurigt och svrt och att den ska sitta hrt men allts?! En vgar ju inte ta i fr kung och fosterland heller fr slinter en gr det ju ont som tusan har jag lrt mig. Kan ju inte g till en studio varje gng jag vill byta heller. Vad ska jag gra? Ngra tips?
Citera
2016-04-24, 00:48
Medlem
Zer0Shits avatar
Jag tog en fin & smal tng p varsin sida av kulan nr jag hjlpte en polare och det gick smrtfritt.
Citera
2016-04-27, 00:37
Medlem
Egerias avatar
Kan tnka mig att det ovanstende sa om tng kan funka.

Jag har en ball-closure i min tragus, jag testade dra lite i bollen en dag p impuls fr tnkte att "det r skert jttesvrt att f ut den", men den kte ut fort som fan! Tog dock otroligt lng tid fr mig att f i den igen!

Ditt smycke r nog lite bttre n mitt hehe men jag hade nog krt p tng-tekniken eller g till studion!
Citera
2016-05-01, 22:07
Medlem
Tack fr tipsen! Jag testade med tv mindre tnger men slant med ena vilket resulterade i att jag ryckte som tusan i ringen. Det gjorde sjuuukt ont och brjade blda = inte kul. Sen sa pappa att han hade en tng i garaget som liksom delade p sig nr man tryckte ihop den s jag lnade den och s levde jag o h min septum lyckliga i alla vra dagar!
Citera
2016-05-02, 00:00
Medlem
Hittar man inte lmpliga verktyg hemma i ldan (vilket ts hade tur att gra) s finns det speciella tnger som din piercingstudio troligtvis sljer. Billigast r att ka till Biltema eller annat stlle som sljer verktyg, och ta hjlp av en polare du litar p.
Citera
2016-05-04, 09:58
Medlem
Om detta var krngligt fr dig undrar jag hur det gick med segmentringen. Lttare att ta ls n att stta ihop s att sga.

Fr framtida byten, infrskaffa en tng speciellt fr detta. Finns i piercingshoppar.
Citera
2016-05-09, 16:11
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Kolla www.crazy-factory.com de sljer bde billiga smycken och verktyg. Kpte ngon plastig tng fr just detta ndaml, inte vrldens bsta men den funkar och den var billig. Ska man anvnda den oftare kanske man ska investera i en riktig dock, men tror nog de r billigast p crazy factory!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in