• 1
  • 2
2016-04-23, 18:20
Medlem
Hej!

Jag söker jobb som larmoperatör och vill gärna veta vad ni larmoperatörer hade som ingångslön. Detta är för att få en bättre bild av vad som är en rimlig lön i detta yrke.

Jag tänker att det ändå måste vara högre lön än någon som börjar jobba heltid på ICA, alltså runt 120 i timmen + OB. Eller? Tänk på att jag inte har någon erfarenhet ännu, dock får man en utbildning som gör en kvalificerad för jobbet.

Svara gärna på dessa:

1. Vilket företag jobbade du för?
2. Vad hade du för ingångslön? (Du hade ingen erfarenhet som larmoperatör ännu. Skriv gärna timlön)
3. + OB??

Tack på förhand!
Citera
2016-04-23, 19:15
Avstängd
Det är väl lättare om du berättar vilket företag du ska jobba för och erbjuden lön, så ska du få ett rimligt svar.

Ska du vara SOS eller bara larm? Stor skillnad.
Senast redigerad av PatricHbg 2016-04-23 kl. 19:17.
Citera
2016-04-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl lättare om du berättar vilket företag du ska jobba för och erbjuden lön, så ska du få ett rimligt svar.

Ska du vara SOS eller bara larm? Stor skillnad.

Sant. Jag har inte fått en erbjuden lön ännu, därav researchen i god tid så jag är förberedd när jag väl får ett.

Företaget heter SOS International.

Det står att tjänsten är "larmoperatör", men i och med att det är SOS International borde det alltså vara SOS-larmoperatör.. antar jag.
Senast redigerad av hejsanmannen4 2016-04-23 kl. 19:52.
Citera
2016-04-23, 20:58
Medlem
Jag känner en som jobbar på Rapid Larmcentral i Sundbyberg. Hen ligger på en lön runt 25000/mån och jobbar enligt ett 5/2 schema. (12 timmar per pass)

Varför vill du just jobba på SOS? Deras larmoperatörer är inte några höjdare direkt och det är väl känt i branschen.

Bor du i Stockholm rekommenderar jag dig Rapid eller något av de andra vaktbolagen.
Senast redigerad av Incognita85 2016-04-23 kl. 21:45.
Citera
2016-04-23, 21:12
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanmannen4
Sant. Jag har inte fått en erbjuden lön ännu, därav researchen i god tid så jag är förberedd när jag väl får ett.

Det står att tjänsten är "larmoperatör", men i och med att det är SOS International borde det alltså vara SOS-larmoperatör.. antar jag.

2 sekunder på google tog det mig att komma fram till att företaget du sökt jobb hos hanterar försäkringsärenden åt kunder som befinner sig utomlands.
Citera
2016-04-23, 21:14
Medlem
torrenttobbes avatar
Grattis, du kommer få ordna hyrbil/bärgning/hotell åt Kenneth som står på någon gata i någon stad utanför Frankrike.
Förbered dig på att ingen kommer förstå ett ord av vad du säger och att det kommer krångla så in i helvete.
Å andra sidan så kan det nog vara kul att jobba med något år då det kräver mycket av en själv.
Lycka till!
Citera
2016-04-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butch.Cassidy
2 sekunder på google tog det mig att komma fram till att företaget du sökt jobb hos hanterar försäkringsärenden åt kunder som befinner sig utomlands.

Tack för den, jag trodde att det uppenbart var SOS så fick ej för mig att kolla upp det.

Tack för svar till alla andra! Vill gärna se lite exempel på ingångslön som larmoperatör.

Jag valde SOS international för de hade upp en annons, annars hade jag inte fått för mig att söka över huvud taget. Chansade med CV:et och fick en intervju.
Citera
2016-04-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Grattis, du kommer få ordna hyrbil/bärgning/hotell åt Kenneth som står på någon gata i någon stad utanför Frankrike.
Förbered dig på att ingen kommer förstå ett ord av vad du säger och att det kommer krångla så in i helvete.
Å andra sidan så kan det nog vara kul att jobba med något år då det kräver mycket av en själv.
Lycka till!

Haha låter inte så illa faktiskt, jämfört med andra jobb som ej kräver utbildning. Att stötta på Kenneth som behöver hjälp med att skilja på Coca Cola och Pepsi på ICA låter inte så kul det heller.
Citera
2016-04-23, 21:51
Medlem
Ingångslönen för en nyutbildad larmoperatör ligger runt 125-140 kr/h Plus OB såklart.

På SOS kommer du även få göra antagningsprov såsom simultanförmåga etc om du går vidare efter intervju.

Lycka till!
Citera
2016-04-24, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incognita85
Ingångslönen för en nyutbildad larmoperatör ligger runt 125-140 kr/h Plus OB såklart.

På SOS kommer du även få göra antagningsprov såsom simultanförmåga etc om du går vidare efter intervju.

Lycka till!

Tack så mycket för svar!

Ja, antagningsprov behövde man göra innan jag fick meddelande om intervju. Det var matematik kunskaper, personlighetstest, samt slutledningsförmåga. För den som undrar.
Senast redigerad av hejsanmannen4 2016-04-24 kl. 04:28.
Citera
2016-04-24, 08:50
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Haha låter inte så illa faktiskt, jämfört med andra jobb som ej kräver utbildning. Att stötta på Kenneth som behöver hjälp med att skilja på Coca Cola och Pepsi på ICA låter inte så kul det heller.
Nej visst är det så, finns absolut värre jobb därute. Inget för mig kanske men för rätt person så kan man säkert stormtrivas.
Lyckat till TS!
Citera
2019-02-06, 06:51
Medlem
bombaccis avatar
Citat:

Tog du jobbet, hur var det?

Läst att de har avtal med unionen, vad ligger ob på? Verkar vara ganska vanligt med nattarbete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in