2016-04-23, 17:34
Medlem
Freders avatar
Det är bara möjligt att söka 1000 inlägg bak i tiden på en användares profil. Vissa intressanta skribenter kan ha så mycket som 10 000 inlägg och då finns det inget sätt att söka för att se om de skrivit om något intressant tillbaka i tiden.

Jag pratar alltså om funktionen "Hitta alla inlägg av", den borde vara betydligt högre än bara 1 000. Minst 10 000 och helst 50 000 så den även täcker de riktigt stora skribenterna.
Citera
2016-04-23, 17:49
Medlem
Utopiantoss avatar
Jag ställer en följdfråga. Man kan hitta de 100 nyaste trådstarterna. Men hur går jag ännu längre tillbaka? De 200 eller 500 senaste trådstarterna? Någon som vet?

https://www.flashback.org/nya-amnen
Citera
2018-03-16, 18:38
Medlem
Utopiantoss avatar
Jag bumpar denna tråd. Någon som vet?
Citera
2020-04-29, 18:58
Medlem
libbens avatar
Jag skulle hjälpa en vän att hitta specifikt inlägg och ser att man inte längre kan söka långt bak.

Vad är det som gäller och kommer det alltid vara så eller kommer det öppnas upp i framtiden så man kan söka igen?
Citera
2020-04-29, 19:48
Medlem
nerdnerds avatar
1. Använd Flashbacks sökfunktion. Den kan ge äldre träffar om det handlar om något som inte tas upp så ofta. Speciellt om du använder den avancerade varianten och anger t ex användare.

2. Använd Google. Vill du t ex söka på "atombomba månen" och "nerdnerd" så söker du på

"atombomba månen" nerdnerd site:https://www.flashback.org
Citera
2020-04-30, 00:39
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
1. Använd Flashbacks sökfunktion. Den kan ge äldre träffar om det handlar om något som inte tas upp så ofta. Speciellt om du använder den avancerade varianten och anger t ex användare.

2. Använd Google. Vill du t ex söka på "atombomba månen" och "nerdnerd" så söker du på

"atombomba månen" nerdnerd site:https://www.flashback.org

Avancerade sökningen ger inga träffar 10 år bak som exempel. Ska man leta efter specifika inlägg så måste man gå via google och söka på site och sökord och användaren. Lite irreterande.
Citera
2020-04-30, 04:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Jag skulle hjälpa en vän att hitta specifikt inlägg och ser att man inte längre kan söka långt bak.

Vad är det som gäller och kommer det alltid vara så eller kommer det öppnas upp i framtiden så man kan söka igen?

Sök forumdel för forumdel, inte på hela forumet. Söker man ett specifikt inlägg vet man säkert i vilken del det var skrivet.
Citera
2020-04-30, 07:43
Administrator
admins avatar
Citat:
Avancerade sökningen ger inga träffar 10 år bak som exempel. Ska man leta efter specifika inlägg så måste man gå via google och söka på site och sökord och användaren. Lite irreterande.

Vi arbetar just nu med en helt ny sökfunktion.
Det hjälper dig inte för tillfället, men förhoppningsvis så finns det en lösning på problemet inom den närmaste månaden.

admin
Citera
2020-04-30, 15:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Hittade iaf ett av mina första inlägg med vanlig FB-sök på orden "miljarder Hiroshimabomber":
(FB) Atombomba Månen?
I feb 2011 och typ 7000 inlägg sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in