Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-23, 14:14
  #1
Medlem
Hej
Har en polare som spelar TV-spel hela dagarna och har hoppat av skolan. Han var utseendefixerad och jag misstänker att det är upphovet till hans illamående. Han är bosatt hos sin mamma och jobbar inte heller. Han fejkade en falsk diagnos(autism,asperger) och får nu 3000 SEK i månaden för att inte göra ett skvätt. Jag själv har grövre psykiska sjukdomar men jag konfronterar den ångesten och försöker förbättra mitt psykiska tillstånd. Det är som en käftsmäll att någon får bidrag för att sitta hemma och spela medans jag försöker få en utbildning och jobba ett deltidsjobb samtidigt. Speciellt när jag får grova ångestfall och är usel i sociala samspel. Har varit självmordsbenägen och deprimerad men är på bättringsväg. Det har varit en oerhört tuff resa. Nu så kommer han och får stöd utan att ens FÖRSÖKA förbättra sig. Han går varken till en psykolog eller läkare. Han är apatisk och vill inte etablera sig i samhället. Han förklarade sedan att han kommer att få sin bostad, hyra, medicin och räkningar betalda och sedan få 8000 över i fickan. Ifall det är fallet så överväger jag starkt på att göra liknande.
Citera
2016-04-23, 14:19
  #2
Medlem
Nyponsaftens avatar
Ja men sluta jobba på att må bra och var en parasit då. Det kommer inte att göra dig lyckligare i längden och att gå sysslolös är inte bra för någon. Ditt val. Förstår inte varför du ens tänker tanken och ens kan skriva om det här.
Citera
2016-04-23, 14:25
  #3
Medlem
Jag vet men kan inte prioritera, vart ska jag börja?
Har ju trott att jag inte klarar nåt och vart uppgiven för lätt.
Jag är stark nu och vet den rätta vägen.
Citera
2016-04-23, 14:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegreat98
Hej
Har en polare som spelar TV-spel hela dagarna och har hoppat av skolan. Han var utseendefixerad och jag misstänker att det är upphovet till hans illamående. Han är bosatt hos sin mamma och jobbar inte heller. Han fejkade en falsk diagnos(autism,asperger) och får nu 3000 SEK i månaden för att inte göra ett skvätt. Jag själv har grövre psykiska sjukdomar men jag konfronterar den ångesten och försöker förbättra mitt psykiska tillstånd. Det är som en käftsmäll att någon får bidrag för att sitta hemma och spela medans jag försöker få en utbildning och jobba ett deltidsjobb samtidigt. Speciellt när jag får grova ångestfall och är usel i sociala samspel. Har varit självmordsbenägen och deprimerad men är på bättringsväg. Det har varit en oerhört tuff resa. Nu så kommer han och får stöd utan att ens FÖRSÖKA förbättra sig. Han går varken till en psykolog eller läkare. Han är apatisk och vill inte etablera sig i samhället. Han förklarade sedan att han kommer att få sin bostad, hyra, medicin och räkningar betalda och sedan få 8000 över i fickan. Ifall det är fallet så överväger jag starkt på att göra liknande.



varför är du så avundsjuk?

typisk jävla svennebanan betende o va avundsjuk för någon annan har det bra.

GÖR VAD DU VILL MED DITT LIV.

vill du sitta hemma och softa och vara en loser så va det.

det är ingen naturlag som säger att vi alla ska jobba 8/h per dag
Citera
2016-04-23, 15:38
  #5
Medlem
Pecanpies avatar
Sluta gnälla på hur han lever sitt liv. Om du nu är så jävla avis på hans sätt att leva och ditt eget liv inte passar dig så får du väl göra något åt det. Han har inte vilja och motivation att bli bättre och lever sitt liv på sitt sätt. Du verkar ju ha vilja och motivation till något mer, men om du nu inte har det så sluta kämpa så jävla hårt för att bli bättre då.

Jag som har borderline, depression och ätstörning sitter fan inte hemma och är avundsjuk på andra bara för att de inte gör något med sina liv eftersom det är mitt liv som är viktigt för mig.
Citera
2016-04-23, 15:44
  #6
Medlem
Europes avatar
Vad är det för ett bidrag? Jag har Aspergers och får inte ett skvatt. Det närmaste jag lär komma att få mina levnadskostnader betalda med offentliga medel är om jag blir åtalad för att ha skrivit förbjudna åsikter och fakta på nätet och blir kastad i fängelse, där man står för mitt boende och mat för dagen...
__________________
Senast redigerad av Europe 2016-04-23 kl. 15:46.
Citera
2016-04-23, 17:41
  #7
Medlem
Silfverryggs avatar
Som Europe skrev: Vilket bidrag då?
Har också AS, men inte fan har man automatiskt nåt bidrag från vare sig kommun, landsting eller staten. Tvärtom verkar åtminstone kommuner leta efter anledningar till att neka minska lilla insats.
Citera
2016-04-23, 21:19
  #8
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Om någon lyfter bidrag för att det är bekvämt så är det helt korrekt att vara "avundsjuk". Vet du att han fejkat och har hans ord på det så tycker jag att du ska göra en anonym anmälan till Försäkringskassan (antar att det är därifrån han får pengar). Bifoga detaljer om vad han gör om dagarna och varför du inte anser att han är sjuk.

Om någon fuskar sig till pengar är det inte det minsta missunsamt att anmäla. Det är helt normalt att reagera. Eloge och till TS för att försöka arbeta trots sjukdom.
Citera
2016-04-23, 21:22
  #9
Medlem
3000 spänn låter som aktivitetsersättning, gissar att han är rätt ung. Vette fan om jag tycker det verkar speciellt värt det att gå igenom en utredning för 3000kr i månaden om jag ska vara ärlig, och på köpet skjuta sig själv i foten inför den dagen man kanske kommer att vilja öka sin levnadsstandard en smula men istället sitter med ett stort hål i CVt istället.

Jag ser inte så mkt att vara avundsjuk på tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback