Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-04-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Vad fan har judarna med ett guds sändebud att göra? Idioti och vanföreställningar.

Ehh... du har möjligen missat att det var judarna som startade den där Gud- och bibelgrejen?
Citera
2016-04-22, 16:56
Medlem
Citat:
Men vadå ska messias typ ha cerebral kapacitet att kunna flytta omkring saker också med tankekraft och hela med en beröring? Det kan jag inte... ännu.
Man behöver inte vara gudomlig för att vara illusionist och kunna lura åskådarna med inlärda trick. Eller rabbla svårtolkade profetior. Däremot kan inte vem som helst röja information som ingen levande människa kan besitta, men som vem som helst kan verifiera.

Publicera dina lösningar till eterinity2 eller till rsa-utmaningen och jag skall tro på dig, gå runt i ett vitt lakan och sprida dina ord.
Citera
2016-04-22, 17:43
Bannlyst
Sitter här med tårar i ögonen och rysningar längs ryggraden, befinner mig i ett slags mindblow-tillstånd, som en orgasm som inte vill ta slut.

TS, du är som det ljusaste ljuset som upplyser det mörkaste mörkret. Din närvaro, dina trådar, din visdom är som en spegel -- din rappakalja väcker tvivel inom mig -- vad är rappakalja och inte? Är allt rappakalja egentligen? Vet jag något? Handlar det inte om utgångspunkt och perspektiv? Är vetandet en illusion?

Du får mig att inse hur viktigt och nyttigt barnasinnet är -- fantasin, skrattet, nyfikenheten, humorn, lekfullheten, hur viktigt det är med att ha glimten i ögat -- det som ger färg till livet och livsglädje.

Är allt, existensen, hela universum med sina fyrverkerier på natthimmelen, ett stort firande, en fest, en orgie? Är du startskottet till festen?

Min fråga till dig, Messias, lyder: är allt en lek?

Med vänliga hälsningar,
Windom 'Den frälste' Earle31
Senast redigerad av WindomEarle31 2016-04-22 kl. 18:35.
Citera
2016-04-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ponera att jag vore messiah. Vad skulle ni förvänta er av mig?

Svar på stora frågor?

Att jag talar om för er vilka regler vi ska följa?

Vad förväntas av en messiah?

Vem avgör vem som är Messias?

Vissa kanske ser Aleister Crowley som Messias, vissa ser honom som motsatsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in