Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-04-22, 03:09
Bannlyst
Ponera att jag vore messiah. Vad skulle ni förvänta er av mig?

Svar på stora frågor?

Att jag talar om för er vilka regler vi ska följa?

Vad förväntas av en messiah?
Citera
2016-04-22, 03:55
Bannlyst
Jaa! Har saknat dig<3

Jag skulle förvänta mig att du åt bajs, log och dog för oss. Sen skulle du, efter att alla hade skrikit "en gång till!", återuppstått och gjort det igen. Du hade fått stående ovationer, det kan jag lova.

Obs! Tror inte på messias, det är det jag försöker säga (till er, moderatorer). Ber om ursäkt om jag smutsar ner din tråd.

Passa dig för messiaskomplex bara, grabben (been there, done that).

Ps. Kanske kommer med ett bättre svar imorgon.

Med vänliga hälsningar,
Windom 'Inte så lättlurad' Earle31
Senast redigerad av WindomEarle31 2016-04-22 kl. 04:20.
Citera
2016-04-22, 05:57
Medlem
På svenska säger vi Messias, och jag skulle förvänta mig någon som inte är fullt lika psykotisk och skämskuddebarnslig som trådskaparen.

Hitler var vår tids Messias, och om ingen annan utmanar honom så lär han gå till historien som den siste store.
Citera
2016-04-22, 08:17
Jag förväntar mig att du skulle spärras in på sluten anstalt där du kan sitta och måla kors på de vadderade väggarna med ditt eget träck.
Citera
2016-04-22, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Ponera att jag vore messiah. Vad skulle ni förvänta er av mig?
Jag skulle be en bön och hoppas på att du fortsatte med att skapa femtioelva intressanta trådar per dag.
Citera
2016-04-22, 13:10
Bannlyst
Citat:
Vad förväntas av mig? (Messiah som jesus)

Jag skulle förvänta mig att du gick runt i skynke med string som ett par stringkalsonger och med en kniv. Sen skulle du åka upp i ett jättehögt torn med en korg. När du kom upp så skulle du gå igenom en röd tunnel och i slutet av tunneln så skulle du hoppa igenom en vit pappersvägg. Sen skulle du komma in i rum fylld av färger, som regnbågen. Sen skulle du fightas med den vite mannen med hatten och mustaschen, som sitter på sin bock-tron med en svart pelare till höger och en vit pelare till vänster. Det finns en till person i rummet: en mörkhyad egyptisk kvinnan. Och så finns det en kamel i rummet också. Efter fighten skulle hon skära sönder din finne i nacken och dra ut en slimeig bläckfisk ur den. Sen skulle du bli välsignad av den vite mannen med hatten och mustaschen. och så skulle du få tillbaka din kniv. Sen skulle den vite mannen med hatten fråga "Do you want gold? och så skulle du nicka på huvudet och svara med ett maniskt leende "yes.".

Typ så här: https://www.youtube.com/watch?v=t5HDk2WhLZ8 (Mindblow™-varning)

Med vänliga hälsningar,
Windom 'Holy mountain' Earle31
Citera
2016-04-22, 15:04
Bannlyst
Men ifall vi struntar i att jag är messias för en stund.

Vad förväntas av EN messias?

Jag tänkte att eftersom religioner bara ett regler om vad man får och inte får göra så borde man ha en global omröstning om det och låta människor bestämma det.

Typ grundläggande saker som.

"Gäller, Du får inte döda fortfarande?"

OSV.

Hur skulle en messias agera? Vad förväntas liksom av en messias?

Att messias står på en scen och säger "Titta här kommer gud han vill säga några saker till er" och sedan kommer han som en ljus från himmlen och börjar babbla massa moral"?

Eller ska messias vara trollkarl som harry potter?

Vad förväntas?
Citera
2016-04-22, 15:46
Medlem
Citat:
Vad förväntas av EN messias?
Falska profeter går det tretton av på dussinet, så till att börja med förväntas messias ge verifierbara bevis för sin äkthet.

Kan du kvida fram nästa veckas lottorad så kan vi nog ha nytta av dig. Annars kan du lika gärna dingla på korset jämte de andra skojarna.
Citera
2016-04-22, 16:21
Medlem
Messias är ju ursprungligen en figur i judisk mytologi, så du bör fråga judarna. Vad jag kan minnas skall du först bli kung över Israel, sedan samla alla judar där och återuppbygga templet. (Räkna med visst motstånd från muslimerna, då al-Aqsamoskén står där templet förväntas ligga!) Sedan skall det bli fred på jorden...
Citera
2016-04-22, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Falska profeter går det tretton av på dussinet, så till att börja med förväntas messias ge verifierbara bevis för sin äkthet.

Kan du kvida fram nästa veckas lottorad så kan vi nog ha nytta av dig. Annars kan du lika gärna dingla på korset jämte de andra skojarna.

Så det är alltså ett krav att messias ska ha extra sensorisk perceptionsförmåga enligt dig.

Jaha bra att jag kan sådant då.

Men vadå ska messias typ ha cerebral kapacitet att kunna flytta omkring saker också med tankekraft och hela med en beröring? Det kan jag inte... ännu.
Senast redigerad av ProfessorVem 2016-04-22 kl. 16:44.
Citera
2016-04-22, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Messias är ju ursprungligen en figur i judisk mytologi, så du bör fråga judarna. Vad jag kan minnas skall du först bli kung över Israel, sedan samla alla judar där och återuppbygga templet. (Räkna med visst motstånd från muslimerna, då al-Aqsamoskén står där templet förväntas ligga!) Sedan skall det bli fred på jorden...

Vad fan har judarna med ett guds sändebud att göra? Idioti och vanföreställningar.
Citera
2016-04-22, 16:46
Medlem
Citat:
Så det är alltså ett krav att messias ska ha extra sensorisk perceptionsförmåga enligt dig.

Jaha bra att jag kan sådant då.
Och nästa veckas lottorad är?

Varför skall vi annars tro på någon som säger sig vara jesus, när nu sjukhusen kryllar av virrpannor som säger sig vara det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in