2016-04-21, 20:55
Jag har sökt och trådarna som finns besvarar inte min fråga.

Behöver en vakuumförpackare. Inget flashigt. Bara den funkar till vad den är ämnad till. Jag har kollat runt lite. En del är ju riktigt billiga, runt 300 spänn.

Duger en sådan? Så länge den kan skapa ett vakuum så är jag nöjd.
Citera
2016-04-21, 21:12
Medlem
whaks avatar
Hur ofta kommer du använda den?
Vad ska du förpacka?
Citera
2016-04-21, 21:15
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Hur ofta kommer du använda den?
Vad ska du förpacka?

Ganska ofta tror jag. Mindre livsmedel.
Citera
2016-04-21, 21:27
Medlem
whaks avatar
Jag hade försökt satsa på en från Foodsaver eller OBH Nordica om jag vore dig.
Jag själv kikar på en Foodsaver V2860

Risken med dom billiga är tveksam kvalité, framförallt har jag läst om "spännen" som håller tveksam kvalitét.
Citera
2016-04-21, 21:37
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag hade försökt satsa på en från Foodsaver eller OBH Nordica om jag vore dig.
Jag själv kikar på en Foodsaver V2860

Risken med dom billiga är tveksam kvalité, framförallt har jag läst om "spännen" som håller tveksam kvalitét.

Ja, dem allra billigaste ska man nog inte lägga pengar på. Det står ingenting om måtten på maskinerna. Vet du någon relativt liten? Vill inte ha något stort åbäke.
Citera
2016-04-21, 21:44
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorneman
Ja, dem allra billigaste ska man nog inte lägga pengar på. Det står ingenting om måtten på maskinerna. Vet du någon relativt liten? Vill inte ha något stort åbäke.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1791
Bara att välja och vraka.
Citera
2016-04-21, 22:21
Medlem
Köpte en mellanklass foodsaver och den höll kanske 20-25 gånger innan spännet rök sönder. Sen fick jag typ alltid vacsläpp. Rekommenderar OBH om man vill ha något prisvärt.

https://www.komplett.se/product/8002...-vacuum-sealer
Citera
2016-04-21, 22:32
Medlem
zepofans avatar
Vad är syftet? Ska du bara suga ur luften innan du lägger in saker i frysen så funkar
en sån här alldeles utmärkt. Inga sladdar, inga specialpåsar, enkel att använda och tar liten plats.
Citera
2016-04-24, 23:16
Medlem
Jag har den billigaste från Aliexpress, under 300 ink. frakt. Den ser plastig ut, den känns plastig och den är tillverkad av plast. Den skapar ett bra vakuum och förseglar påsarna perfekt.
Har inga klagmål whatsoever.

Däremot tror jag att om man ska ha en pryl som man tänker använda riktigt mycket, då lönar det sig i längden att köpa kvalitet!
Är du osäker på hur mycket du kommer använda den, köp en liten billig. upptäcker du att du vacar hela tiden, eller att du faktiskt har en restaurang, så köper du en större vac.
Den lilla kan du antingen ge bort till någon släkting, eller så har du den för småjobb, när du inte orkar dra fram mammutvacen!
300:- är ändå inga stora pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in