Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-21, 18:57
  #1
Avstängd
Hej

http://www.teknikmagasinet.se/produk...FebDcgod5O4MTg

Jag har en sån här ssd disk och jag vill gärna använda den från microsoft store alltså att spara filerna direkt på den om det går. Måste man formatera den i Fat 32/Ntsc format eller vilket format är det man ska göra den till?

Någon som kan förklara steg för steg hur det fungerar då min interna är full på datorn. Jag vill använda den som lagring
Citera
2016-04-21, 22:04
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Trevlig sak. Vad menar du med Microsoft Store? Det är inte OneDrive du menar?

Antar att den kommer färdigformaterad från fabrik. NTFS (NTSC är amerikanska TV-systemet) används nästan uteslutande. FAT 32 klarar inte de stora filer vi har idag, som filmer. Inte heller stora diskar.

Plugga in den i USB-porten, så dyker den upp som en enhet. Vill du lagra från OneDrive där, så får du ställa in det. I Windows 10 högerklickar du på ikonen för OneDrive nere till höger vid klockan och väljer Inställning och fliken Konto, sedan knappen Välj mappar.

För att byta från C-disken kan du behöva välja "Ta bort länken till OneDrive" och sedan välja din externa disk som lagring. Men då behöver du ha i den tills allt är synkat.
Citera
2016-04-22, 07:18
  #3
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Eftersom du skriver att du tänker köra den som lagringsdisk så antar jag att du inte ska köra den som C-disk med operativsystem på osv. Oavsett om du tänker montera den i en stationär dator som ex D-disk eller köra den som en extern hdd i ett externt hdd-chassi så är det bara att tuta och köra. Datorn kommer själv att föreslå vad den anser är lämpligast och det är bara att klicka JA och acceptera.

Det har hänt lite på de 20 år sedan Windows 95 släpptes.

Btw, priset på disken från Teknikmagasinet på 1.290 kronor är faktiskt riktigt bra sett internationellt då lägsta priset inkl frakt på Ebay ligger på dryga 1.010 kronor från Singapore.
Citera
2019-08-15, 19:37
  #4
Medlem
Skulle vilja ha förslag på bra appar till win 10 att ladda ner i Microsoft store? Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback