Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-21, 18:02
  #1
Medlem
MrKcrntzs avatar
Jag har en "gammal" bärbar PC som dottern ska få. Jag kommer fabriksåterställa den men skulle vilja spara eller flytta en hel del mail innan det. Har försökt googla mig till hur jag ska göra men inte lyckats hitta någon bra info. Det är ganska många, annars hade jag "mailat mig själv" och fått dem på min nya dator....

Har Windows 8 och Outlook 2013

Tacksam för hjälp!
Citera
2016-04-21, 18:18
  #2
Medlem
MrKcrntzs avatar
Tror tamejtusan jag löste det själv.....
Citera
2016-04-21, 18:39
  #3
Medlem
Gör en pst-fil.
Import/ export.

Denna fil kan du sedan importera till ditt nya mailprogram. Har du outlook på nya datorn kan du koppla filen som ett arkiv.
Citera
2016-04-21, 18:51
  #4
Medlem
MrKcrntzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Gör en pst-fil.
Import/ export.

Denna fil kan du sedan importera till ditt nya mailprogram. Har du outlook på nya datorn kan du koppla filen som ett arkiv.

Hur gör jag det där med arkiv? Bra om jag slipper se de gamla mailen annat än i nödfall...
Citera
2016-04-25, 15:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKcrntz
Hur gör jag det där med arkiv? Bra om jag slipper se de gamla mailen annat än i nödfall...

Sorry för sent svar. Man går in i inställningarna för mailkontot. Där finns det möjlighet att koppla till olika arkivfiler.

Ber om ursäkt att jag är så vag. Sitter på mobilen och kommer inte ihåg exakt vad alla flikar och val heter.
Skicka pm till mig som en påminnelse så ska jag svara utförligt ikväll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback