2016-04-20, 14:58
Medlem
Hej,

Jag undrar om banken brukar baka ihop tillvalen med bolåney i samband med köp av nyproduktion eller om det är något som banken inte vill betala?

Exempel: Köper nyproduktion för 2 miljoner. Extra tillval för 100.000kr. Alltså totalt 2.1 miljoner. Enligt byggherren skall betalningen för tillvalet erläggas separat, det vill säga handpenningen är en faktura för sig och tillvalen en faktura för sig.

Ger banken ett bolån för att täcka kostnaden för tillvalen, om jag kan betala 15% av bostadens pris och tillvalen tillsammans?

Tack!
Senast redigerad av abe87 2016-04-20 kl. 15:01.
Citera
2016-04-20, 15:11
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abe87
Hej,

Jag undrar om banken brukar baka ihop tillvalen med bolåney i samband med köp av nyproduktion eller om det är något som banken inte vill betala?

Exempel: Köper nyproduktion för 2 miljoner. Extra tillval för 100.000kr. Alltså totalt 2.1 miljoner. Enligt byggherren skall betalningen för tillvalet erläggas separat, det vill säga handpenningen är en faktura för sig och tillvalen en faktura för sig.

Ger banken ett bolån för att täcka kostnaden för tillvalen, om jag kan betala 15% av bostadens pris och tillvalen tillsammans?

Tack!

Varför frågar du inte din bank?

Ja, tillvalen är en del av bostadsköpet.
Citera
2016-04-20, 15:17
Medlem
Hej,

Tack för ditt svar. Inflyttning är i en längre tid framåt och jag har inte bestämt mig för vilken bank jag ska prata med vad gäller detta. Därför vände jag mig till flashback först. :-)

Jag ser att du har besvarat min fråga så det tackar jag för. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in