• 1
  • 2
2016-04-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isotopes
Han vet såklart alltihop om hela situationen, Dock vet han inte att jag gjort den här tråden....

den "saknade dottern" har jag också tänkt på, de har bara 2 söner och hon har en syster men de sa upp kontakten med varandra i tonåren, varför vet inte ens min pojkvän

Håll tråden för dig själv, låt han inte ta del av den. Det skulle inte jag ha gjort iaf.
Citera
2016-04-19, 20:44
Medlem
.PennyWise.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isotopes
Svärmors syster..
Jag har frågat honom om han ens frågat henne varför det blev så och han säger att bara de kommer på tal om hennes syster så vill hon bara byta samtalsämne

Men vad har det med ert förhållande att göra?
Eller funderar du på att din svärmor eventuellt kan ha varit lite, tja, dominant eller något sådant av sig gentemot sin syster som du nu är ängslig över att själv få uppleva?
Citera
2016-04-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowlady
Jag är själv förälder... Det är inte lätt att släppa ungarna. Dom är ens barn även om dom är 23, eller 53. Att ha dom på 30 mils håll och träffas några gånger om året skrämmer vettet ur mig. Jag blir iskall inombords bara av tanken. Jag skulle bli tokig.
Hon vill ha mer av er, både sin son och dig, än vad ni kan erbjuda. Det ligger inte något förnuftigt tänkande bakom det, det är känsla. Ur hennes synvinkel har hon förlorat det liv hon hade med son när han bodde hemma. Hon saknar det, behöver ha så mycket som möjligt av er istället. Man kan kalla det att hon försöker ställa sig in hos dig, och få mycket umgänge som möjligt. Men det inte av illvilja mot dina behov och din föräldrar.
Hur gör man när man vet med förnuftet att man ska göra på ett sätt, men känslan drar en åt rakt motsatt håll? Det är inte lätt och kanske inte ska tycka illa om henne för att hon inte lyckas pricka in rätt nivå. Jag tycker synd om henne.
Men om det blir FÖR mycket så måste ni förstås ta ett snack med henne. Här har du ett allvarligt "pojkvänstest". Snacka med honom först och med tanten tillsammans. Håll det vänligt och hänsynsfullt. Alla har olika behov och målet är förstås att såra alla inblandade så lite som möjligt. Men man måste ju vara ärlig också. Utgångspunkten är att var och förklarar hur den själv känner, inte vad man tycker att andra gör fel.
Klarar din pojkvän det bra, så har ni tagit ett stort steg framåt tillsammans i er relation.

Jag känner igen mig till viss del med! Jag vill såklart inte heller bo 30 mil från min familj, men det fungerar helt enkelt inte att bo där då det ej finns jobb, eller något alls överhuvudtaget. Jag vill också se mina nära och kära mer än vad jag redan gör. Jag önskar bara att hon hade tagit det lite lugnt och låtit en riktig relation växa fram istället för att klämma fram den som jag känner att hon gjort
Citera
2016-04-19, 20:47
Medlem
Poechalis avatar
Hon verkar ha lite dålig social fingertoppskänsla.
Jag blir själv väldigt stressad av människor som ligger på för mycket innan man känner varandra.
De som jag känner och gillar får såklart vara mer påflugna.

En normal svärmor kanske skulle erbjudit er att sova över etc, mer som ett erbjudande för att visa att hon bryr sig. Inte som ett krav så man känner skuldkänslor. Sen tycker jag det där med att vara jättereserverad IRL och sen överdrivet nära och bästa vänninna på Fejsbook känns som en emotionell störning. Men vad vet jag.

Har hon inga vänner?
Citera
2016-04-19, 21:01
Medlem
lockouts avatar
Din kille borde ju ha reagerat redan från början och tagit ett snack med mamma även om han själv inte tycker det mamma gör är så farligt. Är ganska säker på att han skulle varit lika obekväm om det varit din mamma som smsat han stup i kvarten 😁 tur man har sin egen svärmor på andra sidan jorden så det räcker med att vinka genom skype då och då
Citera
2016-04-19, 21:26
Medlem
Tror nog att det handlar om något helt annat än dig faktiskt.
Hon är glad för sin sons skull och vill bli farmor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in