2005-11-22, 16:23
Medlem
blajs avatar
Jag har börjat fundera på att sluta dricka kaffe eftersom jag fått mkt gulare tänder än förut, plus att jag inte vill ha kvar mitt kaffeberoende. Istället hade jag tänkt börja dricka grönt te som känns mycket nyttigare och bättre för kroppen. Grönt te borde väl inte färga av sig på tänderna, eftersom att det är just grönt? Hur mycket koffein innehåller en kopp grönt te, om man jämför med kaffe?

Jag brukar vanligtvis dricka kaffe varje morgon, plus någon extrakopp någon gång ibland. Imorse struntade jag i det och drack grönt te istället, och kände mig fan inte som en människa på hela förmiddagen! Hur lång tid tar det innan kaffeabstinensen försvinner?
Citera
2005-11-22, 16:44
Medlem
mkggas avatar
Du kan väl trappa ner lite i taget i stället för att sluta direkt om du nu är så beroende av kaffe...? Verkar tråkigt att behöva sluta dricka kaffe pga missfärgningar på tänderna. Det du i stället borde göra är att knalla ner till affären och köpa Clinomyn - tandkräm för rökare. Den innehåller som små plastkorn som polerar dina tänder, dock skonsamt så att du kan använda den varje dag. Har själv använt den vid missfärgningar, och den är mycket effektiv! Dessutom har den väldigt god mintsmak!
Citera
2005-11-22, 16:52
Medlem
blajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mkgga
Du kan väl trappa ner lite i taget i stället för att sluta direkt om du nu är så beroende av kaffe...? Verkar tråkigt att behöva sluta dricka kaffe pga missfärgningar på tänderna. Det du i stället borde göra är att knalla ner till affären och köpa Clinomyn - tandkräm för rökare. Den innehåller som små plastkorn som polerar dina tänder, dock skonsamt så att du kan använda den varje dag. Har själv använt den vid missfärgningar, och den är mycket effektiv! Dessutom har den väldigt god mintsmak!

Sån tandkräm är väl inte alltför lattjo för tänderna, eller? Tandkräm med s.k. whiteningeffekt brukar väl inte vara särskilt effektivt, de slipar ju bara ner tänderna så man får fula märken.
Citera
2005-11-22, 20:36
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaj
Jag brukar vanligtvis dricka kaffe varje morgon, plus någon extrakopp någon gång ibland. Imorse struntade jag i det och drack grönt te istället, och kände mig fan inte som en människa på hela förmiddagen! Hur lång tid tar det innan kaffeabstinensen försvinner?

Har druckit kaffe i 10 år tills för 2 veckor sedan, då jag av någon anledning tog med lite grönt te till jobbet istället.
Jag hade inte ens tänkt tanken "nu ska jag sluta dricka dricka kaffe" förrän den dagen, då jag märkte att allt var som vanligt trots att jag inte fått mina 2 koppar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in