2016-04-19, 12:38
Medlem
moondawns avatar
När jag sitter framför datorn och använder tangentbordet och musen så fungerar det felfritt tills jag går ifrån den, då dröjer det inte länge innan den stängs av.
Känns ju som något virus eller trojan som känner av när jag inte använder tangentbordet eller musen, dock har jag jag virusscannat utan något resultat.
Bör även tillägga att det inte har med någon energiinställning att göra, det har jag kollat.
Tack för hjälp då detta är mycket retligt och frustrerande.
Citera
2016-04-19, 12:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Stationär eller bärbar dator?
Citera
2016-04-19, 12:54
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Stationär eller bärbar dator?
Stationär.
Citera
2016-04-19, 13:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du kontrollerat under Bios? Du nämner inte så mycket information om datorn. Men moderkortet har kanske en eller flera funktioner under Bios som då kan orsakar din fråga.
Citera
2016-04-19, 13:03
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Har du kontrollerat under Bios? Du nämner inte så mycket information om datorn. Men moderkortet har kanske en eller flera funktioner under Bios som då kan orsakar din fråga.
Är rätt okunnig på Bios dessvärre.
Hur kollar jag det ?
Citera
2016-04-19, 13:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tar reda på vilket moderkort som du har med hjälp av te.x Speecy.

Leta upp tillverkarens webbsida och leta upp moderkortet. Det brukar ligga nedladdningsbara PDF-filer där man kan läsa om moderkortets funktioner och egenskaper.
Citera
2016-04-19, 13:47
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Tar reda på vilket moderkort som du har med hjälp av te.x Speecy.

Leta upp tillverkarens webbsida och leta upp moderkortet. Det brukar ligga nedladdningsbara PDF-filer där man kan läsa om moderkortets funktioner och egenskaper.

http://imgur.com/zOZsXTq
Detta var vad jag fann.
Hittar man något intressant i det ?
Citera
2016-04-19, 13:56
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
http://imgur.com/zOZsXTq
Detta var vad jag fann.
Hittar man något intressant i det ?

Njah. Vad du bör göra är att trycka Delete eller F1 direkt vid boot (olika beroende på BIOS). När du kommit in i BIOS leta efter något som heter "suspend mode". Det är förmodligen det som spökar, inaktivera den.

Men om du trycker på till exempel enter när datorn stängt av sig, startar den då upp snabbt precis som den var innan? I så fall är det garanterat en typ av viloläge.

Var försiktig bara vid boot så du inte trycker på någon recovery knapps om vissa märkesdatorer har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in