Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-17, 20:46
  #1
Medlem
Tja! Som titeln säger så ska jag skaffa en 8-strängad gitarr men är en aning kluven. Jag hade tänkt mig betala runt 6000-7000kr. Genren som jag tänker fokusera för det mesta på är djent, alltså ska jag spela i lägre tuning. Jag har tidigare kollat på en Schecter Demon 8, någon som har erfarenhet av denna eller schecters andra 8-strängade i samma prisklass?

Men ton, klarhet (även med dist) och en så smal greppbräda som möjligt är det viktigaste för mig. Är det någon som är erfaren av tidigare köp och kan ge lite tips på gitarrer, märken eller sidor? Även strängar för att spela i lägre tuning skulle vara ett plus om ni vet!

Allt uppskattas då jag som sagt är väldigt vilsen och inte har någon musikaffär som säljer dessa i närheten av min hemstad!

Vänliga hälsningar,
Victor
Citera
2016-04-17, 21:08
  #2
Medlem
Du kan alltid fråga affärerna om de kan ta in en utan köpkrav från din sida. Det har jag själv gjort någon gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback