Ursäkta dubbelposten, men jag har något mycket viktigt att förtälja. Det börjar så här: "Bäste kund, Er reparation avseende HEWLETT-PACKARD PAVILION ZE2228 är färdig. Kostnaden blev Kostnad vid skrotning: 0.0 kr '(que?'). Ta med Ert inlämningskvitto. Power Västerås". Jag fick leverans-sms:et nyss.
Så var det med det, äntligen så är det ett slut på denna historia. Men jag ser den inte som färdigberättad förrän jag har datorn i min hand och har startat upp den för användning. Det tog 7½ vecka, (53 dagar, 1272 timmar, 76320 minuter), arga telefonsamtal, KO:s "hjälp" och en stor dos envishet för att det skulle hjälpa.
På Powers hemsida kan man under fliken "Varför handla på Power" läsa punkt 4, och då får man fram det här:
"För att du ska bli nöjd räcker det inte med bara bra pris och kvalitet utan du ska också få den
bästa servicen, och det får du hos oss. (...) så tveka inte att rådfråga vår duktiga butikspersonal."
"Så tveka inte! Kom till Power nästa gång du ska handla!" - Skulle inte tro det, va?
http://www.power.se/About.aspx?sectionid=6133
Frågan är bara hur jag ska bete mig när jag kliver in i butiken idag. Ska man härja så in i helvete och vräka ur sig allt man burit på, eller ska man ignorera det och gå vidare? Någon sorts bestraffning ska de ha, till exempel om man går ut i media med hur de skött sin "bästa service". Personligen, och även andra jag diskuterat med, tycker att de absolut inte ska få komma undan med detta. Det ska de heller inte göra. Frågan är bara vad man ska ta sig till. Egentligen vore det jävligt dumt att skrika sönder sin hals och få ett mycket dåligt rykte i butiken. Jag uteslutar nämligen inte att denna mackapär ska fungera felfritt tills den blivit föråldrad och definitivt är ur bruk.
Hur som helst, så är det förhoppningsvis klart! Men jag har fortfarande med Power att göra, mitt köp hävdes ju aldrig...
Tack så mycket för visat intresse.