2005-11-28, 16:54
Medlem
Pettans avatar
Besök butiken dagligen när det är som mest folk där, Prata högt o tydligt om deras agerande i närheten av annat folk, låt andra höra hur det gått till.....
Citera
2005-11-29, 10:56
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGayVer
Dra igång en kampanj i din stad emot företaget, tryck upp lappar, ställ dig utanför och dela ut dem till folk på helgerna - du ska nog se att du får tillbaka din dator rätt fort och gå till din lokala tidning, det finns inget dessa idioter är mer rätt för än negativ publicitet som avskräcker folk från att handla från dem

Jag antar att du menar att jag ska ställa mig utanför Power? Det kan jag nog garanterat inte göra. De yrkar nog då på att jag försämrar deras försäljningsverksamhet eller dylikt. Har jag fel? Det kan knappast var lagligt. Fast å andra sidan, hur lagligt är egentligen deras beteende mot mig (?)

Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
HP är skit och har skitdatorer. Likaså DELL och Fuijitsu.
Saken är att varesig HP, DELL, Fuijitsu sköter servicen i Sverige. Utan det är Info Care och deras servicecentral i Växjö. Förutom en del saker som sker i Bromma, Stockholm.

Troligtvis har nånting hänt med din dator. Nån klant kan ha tappat den och det blivit en skada och för att skydda sig själv så ljuger man.
Eftersom Power inte skyller på varesig transportföretaget (Jemacon) eller servicefirman Info Care så borde det ju rimligtvis vara hos Power felet ligger. Kan helt enkelt vara så att dem har tappat bort din dator. Det finns en hel del nissar på dessa företag som är helt otroliga.
Ring ner till Info Care i Växjö och tjata på att du vill ha status på din dator. Inte alltid dem ger det, men tjata på. Då vet du när den har kommit ner och när den har blivit servad. I sin tur ringer du Jemacon i Stockholm och frågar när deras transport på din dator har blivit levererad till Power i Hälla (om den nu är levererad) och sedan går du till Power och ger dem på svart på vitt.

Jag misstänker faktiskt att det kan vara så. Men vad ska man göra då då? Om de har haft sönder den, så borde ju möjligheten att skaffa fram en ny inte vara omöjlig. Det måste ju vara lättare att bara be om ursäkt för att de slarvat bort den eller att den gått sönder, sitället för att dra sig med sanningen. Hur som helst är allt detta helt skruvat. Men imorn är det den 30:e, vilket betyder avresa till Power och en redig utskällning...
Citera
2005-12-02, 10:04
Medlem
Livingstons avatar
Senaste info

Eftersom att Power inte hade hört av sig, så mailade jag återigen KO i Enköping. Detta var alltså den 29/10. Hon ringde upp mig dagen efter och sa att hon hade talat med platschefen. Han skyllde ifrån sig på att "leveransen blivit försenad" på grund av reservdelsbrist på verkstaden. De var därför tvungna att beställa ett nytt tangentbord från utlandet, vilket i sin tur betydde att ett nytt leveransdatum skulle sättas - den 5/12, måndag alltså. Det hela med att han "lovat" att jag skulle få häva mitt köp om datorn inte kommit innan den 30:e, var bara skitsnack det också. Men detta hade ju KO bokfört, och hon förstod inte för fem öre vad fan det var frågan om. Platschefen var väldigt dryg och ignorant under hela samtalet, och slängde i princip på luren efter ett tag. KO kunde inte göra något mer, och det är nu bara för mig att invänta det där förbannade leverans-sms:et. Hur som helst så sa jag till KO att jag inte kunde acceptera detta och att Powers så kallade "löften" inte gagnade mig längre. De är faktiskt bara dravel.

Så där stod jag på egna ben, återigen, med goda tankar på att gå bärsärkagång i den butik som svindlat och ljugit för mig i åtta veckor. Men jag behöver ha betydligt mer kött på benen innan jag går dit, jag har förstått att det inte räcker med att gå dit och skälla arslet av mig. Man måste nog ha med sig någon som både ser ut och verkar väldigt juridiskt påläst för att saker ska hända. Faktum är att går jag dit och härjar en massa, så tror jag att det bara blir värre. Då kanske de skiter i mig ännu mer... Visserligen så hänvisade KO mig till att kontakta Allmänna reklamationsnämden om det inte löste sig. Men de har ju en förmåga att kunna ta rejäl tid på sig att fatta ett beslut, 4-6 månader. Jag sa på skoj till KO att detta kanske vore något för Sverker på Plus, och det tyckte hon var en mycket bra idé...

En god vän letade dock upp en massa nummer till olika advokater som man kan få gratis rådgivning från. Tänkte ringa runt lite nästa vecka och höra hur de ser på saken. Jag har även skrivit ett långt brev till KO i Västerås kommun för att testa jaktlyckan där. Jag är ganska desperat just nu!
Citera
2005-12-02, 11:51
Medlem
Livingstons avatar
Lösningen?

Ursäkta dubbelposten, men jag har något mycket viktigt att förtälja. Det börjar så här: "Bäste kund, Er reparation avseende HEWLETT-PACKARD PAVILION ZE2228 är färdig. Kostnaden blev Kostnad vid skrotning: 0.0 kr '(que?'). Ta med Ert inlämningskvitto. Power Västerås". Jag fick leverans-sms:et nyss.

Så var det med det, äntligen så är det ett slut på denna historia. Men jag ser den inte som färdigberättad förrän jag har datorn i min hand och har startat upp den för användning. Det tog 7½ vecka, (53 dagar, 1272 timmar, 76320 minuter), arga telefonsamtal, KO:s "hjälp" och en stor dos envishet för att det skulle hjälpa.

På Powers hemsida kan man under fliken "Varför handla på Power" läsa punkt 4, och då får man fram det här:
"För att du ska bli nöjd räcker det inte med bara bra pris och kvalitet utan du ska också få den bästa servicen, och det får du hos oss. (...) så tveka inte att rådfråga vår duktiga butikspersonal."

"Så tveka inte! Kom till Power nästa gång du ska handla!" - Skulle inte tro det, va?

http://www.power.se/About.aspx?sectionid=6133

Frågan är bara hur jag ska bete mig när jag kliver in i butiken idag. Ska man härja så in i helvete och vräka ur sig allt man burit på, eller ska man ignorera det och gå vidare? Någon sorts bestraffning ska de ha, till exempel om man går ut i media med hur de skött sin "bästa service". Personligen, och även andra jag diskuterat med, tycker att de absolut inte ska få komma undan med detta. Det ska de heller inte göra. Frågan är bara vad man ska ta sig till. Egentligen vore det jävligt dumt att skrika sönder sin hals och få ett mycket dåligt rykte i butiken. Jag uteslutar nämligen inte att denna mackapär ska fungera felfritt tills den blivit föråldrad och definitivt är ur bruk.
Hur som helst, så är det förhoppningsvis klart! Men jag har fortfarande med Power att göra, mitt köp hävdes ju aldrig...

Tack så mycket för visat intresse.
Citera
2005-12-03, 00:28
Medlem
Det finns något som heter att en reparation ska ske inom rimlig tid. Det spelar ingen roll om underleverantörer eller dyligt ställer till problem för försäljaren, produkten ska ändå repareras inom rimlig tid. Rimlig tid handlar normalt om 2-4 veckor om det inte är en väldigt speciell produkt, typ en Ferrari eller så.
Citera
2005-12-03, 00:56
Medlem
MeatAbstracts avatar
Klart du ska klaga.
Be att få tala med varuhuschefen, och skäll ut honom efter noter.
Gå inte därifrån förens han är så skämd att han inte vågar titta på dig.
Skit ska skit ha
Citera
2005-12-05, 21:55
Medlem
Coss avatar
Jag har just postat följande till kundtjanst@power.se och rekommenderar alla att skicka något liknande:

"Jag har läst följande på er hemsida:

4. För att du ska bli nöjd räcker det inte med bara bra pris och kvalitet utan du ska också få den bästa servicen, och det får du hos oss.

Jag har också läst följande på internet (se länk):

http://www.flashback.org/showthread.php?t=271047

Förklara nu för mig hur detta går ihop, eller jag lovar att ALDRIG mer handla på Power!

Mvh"
Citera
2005-12-05, 22:28
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Jag har just postat följande till kundtjanst@power.se och rekommenderar alla att skicka något liknande:

"Jag har läst följande på er hemsida:

4. För att du ska bli nöjd räcker det inte med bara bra pris och kvalitet utan du ska också få den bästa servicen, och det får du hos oss.

Jag har också läst följande på internet (se länk):

http://www.flashback.org/showthread.php?t=271047

Förklara nu för mig hur detta går ihop, eller jag lovar att ALDRIG mer handla på Power!

Mvh"

Haha! utmärkt. Se till att posta svaret här sedan. Ett sådant brev ska ju naturligtvis helst skickas till deras huvudkontor, men jag gissar att de inte direkt skyltar med e-mailadresser dit.
Citera
2005-12-05, 23:40
Medlem
Madchilds avatar
Livingston:

Det minsta du ska göra är att iallafall kräva ersättning för resor till och från Power och för telefonsamtal som du behövt göra. Du bör också vara jävligt otrevlig och oförskämd och högljud.
Citera
2005-12-06, 10:43
Medlem
Coss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
Haha! utmärkt. Se till att posta svaret här sedan. Ett sådant brev ska ju naturligtvis helst skickas till deras huvudkontor, men jag gissar att de inte direkt skyltar med e-mailadresser dit.

Tack för Ert meddelande - Fråga om service

Vi har mottagit Ert ärende, och kommer att besvara det så fort vi kan.

Med vänlig hälsning
Power Hemelektronik i Sverige AB

Tfn: +46 (0)8 5010 5050
Fax: +46 (0)8 5907 7545

Epost: kundtjanst@power.se
Hemsida: http://www.power.se
Citera
2005-12-06, 12:19
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Klart du ska klaga.
Be att få tala med varuhuschefen, och skäll ut honom efter noter.
Gå inte därifrån förens han är så skämd att han inte vågar titta på dig.
Skit ska skit ha

Han kom inte ens ut och talade med mig. Vet ju i och för sig inte om det berodde på situationen eller om han var upptagen, men jag kan ju ana.

Citat:
Ursprungligen postat av Nosegrip
Det finns något som heter att en reparation ska ske inom rimlig tid. Det spelar ingen roll om underleverantörer eller dyligt ställer till problem för försäljaren, produkten ska ändå repareras inom rimlig tid. Rimlig tid handlar normalt om 2-4 veckor om det inte är en väldigt speciell produkt, typ en Ferrari eller så.

Jo, det har jag sagt också. Men det gäller inte Power. Hur som helst så har jag ju fått tillbaka datorn nu, och den fungerar bra. Än så länge...

Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Livingston:

Det minsta du ska göra är att iallafall kräva ersättning för resor till och från Power och för telefonsamtal som du behövt göra. Du bör också vara jävligt otrevlig och oförskämd och högljud.

Det fick jag också. 280:- i reseersättning och valfri handel till ett värde av 200:-. Jag fick förfrågan om jag ville ha det som presentkort, vilket jag absolut inte tog. De skulle säkert bara krånglat ihop någon ful lapp som inte skulle gälla.
Citera
2010-11-08, 18:14
Bannlyst
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här