2016-04-16, 22:46
Medlem
Alkyonioss avatar
Läst i ett antal inlägg i olika trådar här att lössnus skulle vara skonsammare mot tandköttet än (Original portioner), stämmer det verkligen?

Jag kör portion till vardags och har på sistone börjat "lyxa" till det på kvällar ibland med en lös, för att jag tycker att det är lite roligt att göra de

Gjorde mig precis en ganska rejäl och har en liten svidande känsla i tandköttet, typ som de första portionerna kändes...

Fråga 2: För övrigt, hur kommer det sig att original portioner är skonsammare än white?
Citera
2016-04-16, 22:52
Medlem
Antar att påsarna skaver på tandköttet.
Citera
2016-04-16, 23:28
Medlem
Det är nog inte sista gången det svider under läppen... Du kan få extra högt nicotin intag i en period så svider det för att du snusar mycket mer.

Vet inte vad som är skonsammast eller så men har kört de tre varianter som nämns i perioder. Lös, White och "vanlig".

White var inte snäll mot läppen. Speciellt inte om man hade en kväll där man bytte snus ofta.
Lös fungerar fint, Kanske är för att man sällan flyttar snusen?
Citera
2016-04-17, 01:09
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Lös formar sig mer mot läppen och tandköttet och trycker därmed mindre.
Citera
2016-04-17, 15:47
Påsarna suger upp vätska.
Citera
2016-04-17, 16:58
Moderator
Mr.Woodss avatar
För mig kändes med eller utan påse ungefär som med eller utan kondom, vad väljer man då tror ni?
Jag fick dessutom alltid skador på tandkött och slemhinna av portionssnus, och eftersom man lägger ut vanlig snus när det börjar rinna för mycket känns det överlag fräschare!

Tycker nog att portionssnusare, till skillnad från vanliga snusare, ofta har en sur och otäck andedräkt...
Citera
2016-04-17, 18:02
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Det är nog inte sista gången det svider under läppen... Du kan få extra högt nicotin intag i en period så svider det för att du snusar mycket mer.

Vet inte vad som är skonsammast eller så men har kört de tre varianter som nämns i perioder. Lös, White och "vanlig".

White var inte snäll mot läppen. Speciellt inte om man hade en kväll där man bytte snus ofta.
Lös fungerar fint, Kanske är för att man sällan flyttar snusen?

Är det den större mängden nikotin som orsakar svidandet?j

Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Lös formar sig mer mot läppen och tandköttet och trycker därmed mindre.

Verkar logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Påsarna suger upp vätska.

Det med.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
För mig kändes med eller utan påse ungefär som med eller utan kondom, vad väljer man då tror ni?
Jag fick dessutom alltid skador på tandkött och slemhinna av portionssnus, och eftersom man lägger ut vanlig snus när det börjar rinna för mycket känns det överlag fräschare!

Tycker nog att portionssnusare, till skillnad från vanliga snusare, ofta har en sur och otäck andedräkt...

Kondom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in