Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-16, 20:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Me
Värt med Win 10 ?

Javisst.

När det gäller apparna som är på startmenyn, så är det inte något att vara förbannad på... Om du inte gillar dem, kan du alltid ta bort dem. Jag har ganska många bra appar på den, så som e-post, väder, nyheter och kalender.

Och när det gäller "spioneriet", är det inte något att vara orolig för, igen. Man kan välja i inställningar vilken data som ska delas ut till Microsoft. Microsoft började samla in sådan information på Windows 7 också, om jag minns rätt. Den är dock anonym.
2016-04-16, 20:49
  #14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Skulle säga att windows 10 är en blanding mellan windows 7 och 8. Jag hatar verkligen att windows 10 är full med appar på startmenyn samt att navigera i operativsystemet är en marddröm. Den skall dock ha mindre belastning på din dator så det är väl ett plus.

Detta är endast min personliga åsikt men skulle avråda dig från windows 10 och istället välja 7:an.
Navigera i Windows 8 är enligt min mening en ännu värre mardröm. Där finns ju inte ens den vanliga startknappen kvar utan man måste dra ut i högre kanten på någon konstigt sätt för att komma åt den vanliga startmenyn.
2016-04-17, 16:14
  #15
Medlem
Dr-Mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Skulle säga att windows 10 är en blanding mellan windows 7 och 8. Jag hatar verkligen att windows 10 är full med appar på startmenyn samt att navigera i operativsystemet är en marddröm. Den skall dock ha mindre belastning på din dator så det är väl ett plus.

Detta är endast min personliga åsikt men skulle avråda dig från windows 10 och istället välja 7:an.

Tack för ditt svar, ska fundera vidare.
2016-04-17, 16:15
  #16
Medlem
Dr-Mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsplatsbajsare
Vad har du just nu? Nej, installera inte 10, det må vara snabbare osv, men utseendet är skit, startmenyn består av onödiga appar och program, och de spionerar oav.

7:an är bäst, och kommer alltid att vara det också. Till och med tills dom slutar uppdatera det.

Nu har jag Win 8. Men det du sa om 7:an är sant. Den är verkligen den bästa
2016-04-17, 16:15
  #17
Medlem
Dr-Mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Win 7 är helt klart ett både snyggare och bekvämare os att arbeta i.
Vore intressant att veta slutdatum på 7an.

Win10 verkar ha lite bättre prestanda, upplever att det startar snabbare och laggar mindre.

Tycker det sämsta med 10an är det trista vita useendet. Lika omysigt som att sitta i ett helt vitt rum med ljusgråa möbler och en grön krukväxt.
Vissa designers verkar gilla detta, men inte jag.

Håller med om utseendet.
2016-04-17, 16:16
  #18
Medlem
Dr-Mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Navigera i Windows 8 är enligt min mening en ännu värre mardröm. Där finns ju inte ens den vanliga startknappen kvar utan man måste dra ut i högre kanten på någon konstigt sätt för att komma åt den vanliga startmenyn.

Haha true story
2016-04-17, 16:16
  #19
Medlem
Dr-Mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSisu
Javisst.

När det gäller apparna som är på startmenyn, så är det inte något att vara förbannad på... Om du inte gillar dem, kan du alltid ta bort dem. Jag har ganska många bra appar på den, så som e-post, väder, nyheter och kalender.

Och när det gäller "spioneriet", är det inte något att vara orolig för, igen. Man kan välja i inställningar vilken data som ska delas ut till Microsoft. Microsoft började samla in sådan information på Windows 7 också, om jag minns rätt. Den är dock anonym.

aa
2016-04-17, 18:03
  #20
Medlem
Rottweilerns avatar
Jag är sjukt nöjd med Windows 10. Det är enklare att växla mellan olika fönster genom aktivitetsvyn, den nya webbläsaren Edge är också ganska så bra. Man kan fokusera mer på en artikel genom att reklamen tas bort på en artikel. Det finns en funktion som heter läsvy, och klickar man på den, så ser man bara bilder och text. Det tycker jag är jättebra.

Det finns så mycket man kan göra med detta operativsystem. Har dock inte lärt mig allt ännu. :P
2016-04-17, 19:22
  #21
Medlem
japanskbruds avatar
win10 känns faktiskt som en fullträff .. har alltid hatat windows förut(förutom 3.11) och känt mig tvungen att installera linux eller freebsd .. enda nackdelen är väl att microsoft ser allt man gör, så det är kanske inte förstavalet för terrorister, nekrofilpedofiler och tungt kriminella.
2016-04-18, 10:10
  #22
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du missat dessa trådar?

(FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor

(FB) Windows 10 är Skitbra.(omdömen/recensioner av Windows 10)(/Mod)
Som sagt...

Tråd låst/Mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback