2016-04-16, 12:33
Medlem
Lydans avatar
Spunnet ur den nuvarande trendande tråden om en moderatoråtgärd ( (FB) Kallar mod för jude, blir varnad och sen avstängd), kändes det som att många hade åsikter om moderatorers agerande i allmänhet och valde den tråden som utlopp för sina känslor. Dessa sidospår blev raderade, vilket är korrekt, då det fanns ett meddelande om att hålla sig till "den faktiska frågeställningen" i tråden.

Men bör det vara så? Ska man inte kunna ha sidospår? Handlar inte just diskussioner om att ta problem vidare från den initiella, kanske förminskade, frågeställningen?

Någon gjorde ett inlägg i ovan nämnda tråd och hävdade att demokratier måste vara transparanta för att fungera. Det fick mig att fundera. Alla måste väl förstå att Flashback inte är någon demokrati?

Det häftiga med onlinecommunitys är att ingen är tvungen att delta. Det finns inga straffläger. Resultatet av ett dålig community online är enbart ett. Siten upphör att existera. För användarna ser ingen nytta av det längre. Men jag tror att väldigt många här anser att Flashback måste existera. Och ska det fortsätta existera måste vi också ge utlopp för eventuella problem vi upplever. Inte bara för vårt eget egos skull, utan även för att information om perspektiv faktiskt kan leda till förbättring.

Så låt oss snacka om det. Utan att skrika "judejävlar" åt alla vi ser.

Mods gör ett jättejobb med att hålla ordning och reda här. Och det bör uppskattas av alla. Och applåderas. Det är moderatorer på Flashback. Det sitter inga SJWs här. De kan ha Sveriges svåraste jobb. Men det innebär inte automatiskt att det alltid är bra jobb, eller att riktningen som tas i rutinerna i moderatorarbetet är vad någon anser för forumets bästa.

Några punkter som togs upp i tråden ovan är nepotism, inriktning på enskild användare och användning av regler.

Håller moderatorer varandra om handen?
Har du känt dig regelbundet felaktigt utpekad?

Känner du att varningarna skiljer sig nu från då?
Senast redigerad av Lydan 2016-04-16 kl. 12:36.
2016-04-16, 13:06
Medlem
En del veteran mods är helt okej. Har ett gammalt konto kvar från 06 som tyvärr är bortglömt.
Visst är det förändring. En del mod ska verkligen peta i varenda text.

Förr fick man varningar när någon skrev riktigt sjuka saker, har sett så sjuka inlägg att man funderar på om användare ska in på psyket. Självklart ska användaren få varning eller avstängning.
Men en del inlägg var så jävla off och urspårade att man förstod varför användarna försvann. Helt sinnessjuka inlägg.

Idag sitter nya mods som petar i precis allt man skriver.
Kommer ihåg när tråden nådde sitt slut och klappat på trådens slut skrev kort och gott för en som skrev perfekt avslut. citerade "word på den" skrev jag, fick en varning för en sak som en mod kunde plockat bort och fortsatt leta efter allvarliga inlägg. Självklart var det en mod som skulle visa sig duktig inför veteran teamet. Och söka petitesser. Säger inte att alla är så men en del mods är jävligt löjliga. Sen sitter alla mods och ryggdunkar varandra, som en telefonförsäljare får sin provision. Därför jag aldrig brytt mig att ens överväga att ifrågasätta en mod, eftersom 10 andra mod kommer in och ryggdunkar varandra. Helst ska moderatorn man är arg på komma in och förklara, istället kommer 20 andra och försvarar.

Det är stor skillnad på mod och mod.
2020 kommer alla få varningar som utelämnar punk, och kommatecken.

Jag själv som har dyslexi blir väl bannlyst snart om denna utveckling fortsätter. Eftersom jag inte kan grammatik 100% felfritt.
Senast redigerad av Turkisktpeppar 2016-04-16 kl. 13:11.
2016-04-16, 13:15
Medlem
najass avatar
Ta dessa frågor i befintliga trådar:

(FB) Vad har hänt med flashback? (Sammanfogad)
(FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in