2016-04-16, 01:57
Medlem
Med tanke på pensionen jag kommer få så känner jag att det måste finnas ett bättre sätt att spara på. Gamla frimärken och star wars skepp är ju alltid något som eftertraktas, men vad finns det mer? Är det värt att investera i Alkohol och spara? Ska jag sticka till BR och lägga händerna på lite Star wars prylar och sälja när jag blir gammal?

Tänker att jag spar det i 30-40 år. Vad ska jag investera i?
Citera
2016-04-16, 03:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Med tanke på pensionen jag kommer få så känner jag att det måste finnas ett bättre sätt att spara på. Gamla frimärken och star wars skepp är ju alltid något som eftertraktas, men vad finns det mer? Är det värt att investera i Alkohol och spara? Ska jag sticka till BR och lägga händerna på lite Star wars prylar och sälja när jag blir gammal?

Föremål av guld och silver. Har varit värt pengar sedan tidernas begynnelse, och kommer nog fortsätta så.
Citera
2016-04-16, 04:03
Medlem
Vintage Rolex klockor ...du kan sälja via chrono24 till rika kineser när du går till pension sen
Citera
2016-04-16, 08:12
Medlem
Något som har få samlare, just Star Wars finns det många skulle jag tro. Och små prylar, lätta att förvara/transportera knappt några kostnader att inneha. Samla bilar kostar pengar att förvara tex.
Citera
2016-04-16, 09:44
Medlem
Har du kvar dina NES-spel bör du förstås fortsätta spara dem... Osäker på om det är speciellt vettigt att köpa på sig i dagsläget dock med tanke på var prisbilden ligger.
Citera
2016-04-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower

Det är omöjligt att förutse, många saker som var eftertraktade för 30-40 år sen, är inte alls lika heta idag. Det enda jag tjänat större summor på genom åren är vissa speciella bilar, men de kostar ju som sagt att förvara och underhålla.
Möjligtvis guld om du köper på vikten, men på lång sikt slår ju aktier för det mesta guldpriset med hästlängder.
Senast redigerad av godzillla 2016-04-16 kl. 13:50.
Citera
2016-04-16, 19:42
Medlem
Du ska alltså ha din pension i Star Wars-leksaker, Nintendo-spel o Rolex-klockor. Märks att 90-talisterna har intagit FB!
Citera
2016-04-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Du ska alltså ha din pension i Star Wars-leksaker, Nintendo-spel o Rolex-klockor. Märks att 90-talisterna har intagit FB!
Citera
2016-04-17, 12:33
Medlem
Haha, man är ju så illa tvungen om man inte vill jobba tills man är 75.
Citera
2016-04-18, 01:13
Medlem
Finans.killens avatar
Ska man vara tråkig så är det indexfonder som gäller. Lite obligationer funkar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in